Compania care deține aplicația Temu a pierdut în doar câteva ore peste 50 de miliarde de dolari din valoarea de piață / Gigantul a afișat rezultate sub așteptări ale veniturilor, iar perspectivele de viitor nu sunt încurajatoare

temu, shopping online, aplicatie de telefon Sursa foto: flickr.com

Acțiunile PDD Holdings, compania mamă a aplicației de cumpărături Temu, care se dezvoltă rapid, s-au depreciat luni cu peste 30%, pierzând peste 50 de miliarde de dolari din valoarea de piață, după ce gigantul a afișat rezultate sub așteptări în ceea ce privește veniturile, iar directorii au avertizat cu privire la concurența rapidă și provocările non-business care ar putea reduce creșterea și profiturile pe viitor, relatează Yahoo Finance.

Compania listată la Nasdaq, care are sediul tehnic în Irlanda, dar care are majoritatea angajaților în China, administrează gigantul chinez de cumpărături online Pinduodu și Temu, aplicația de cumpărături care a luat cu asalt piețele occidentale de la lansarea sa în 2022.

Dar Temu s-a confruntat cu un control intens din partea guvernelor, cu privire la aspecte care variază de la lacunele în comerțul de import, până la calitatea și originea produselor pe care vânzătorii săi le comercializează prin intermediul magazinelor sale online. Iar aceste presiuni par să afecteze perspectivele companiei.

PDD continuă să crească incredibil de rapid atât în China, cât și pe alte piețe, veniturile crescând cu 86% în al doilea trimestru la peste 13,6 miliarde de dolari, însă analiștii se așteptau la vânzări de peste 14 miliarde de dolari.

Pe lângă ratarea țintei veniturilor, directorii PDD au îngrijorat investitorii prezentând o imagine tulbure a trimestrelor viitoare.

„Privind în viitor, creșterea veniturilor se va confrunta inevitabil cu presiuni din cauza intensificării concurenței și a provocărilor externe”, a declarat Jun Liu, șeful financiar al PDD, într-un comunicat de presă.

„Profitabilitatea va fi, de asemenea, probabil … afectată pe măsură ce vom continua să investim cu hotărâre”.

Oficialii Amazon din China le-au transmis recent comercianților de acolo că gigantul american își va lansa în curând propriul magazin cu prețuri reduse. Temu concurează, de asemenea, cu alți giganți ai comerțului care au legături strânse cu China, inclusiv cu titanul modei rapide Shein și cu piața în creștere rapidă Shop a TikTok.

Deși PDD Holdings nu prezintă rezultatele financiare ale Temu, directorii au avertizat cu privire la „o incertitudine semnificativ mai mare” în unitatea de afaceri globală a companiei, care găzduiește Temu.

„Operațiunile noastre [au] devenit, de asemenea, din ce în ce mai afectate de factori non-business”, a declarat co-CEO Lei Chen. „Și, între timp, concurența cu care ne confruntăm devine tot mai puternică. Concurența este aici pentru a rămâne și este de așteptat să se intensifice în industria noastră.”

„Acești factori combinați vor provoca în mod inevitabil fluctuații ale activității noastre”, a adăugat Chen. „După cum arată rezultatele din acest trimestru, creșterea ridicată a veniturilor nu este durabilă, iar o tendință de scădere a profitabilității este inevitabilă.”

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: