CATL a prezentat celule de baterie îmbunătățite despre care susține că pot oferi o încărcare mai rapidă pentru vehiculele electrice decât rivalul său BYD, scrie Financial Times. Astfel, cele două grupuri chineze conduc cursa pentru depășirea unei bariere majore în calea renunțării la vehiculele pe benzină.
Cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din lume a declarat că o nouă versiune a celulei sale emblematice de baterie Shenxing ar putea oferi o autonomie de 520 km din doar cinci minute de încărcare.
Luna trecută, BYD a șocat industria prezentând un sistem de încărcare care ar putea adăuga bateriei sale o autonomie de aproximativ 470 km în aproximativ același timp.
Afirmațiile grupurilor chineze de baterii le-ar plasa înaintea principalilor rivali occidentali. În prezent, vehiculele Tesla pot fi încărcate până la 321 km (200 mile) în 15 minute, în timp ce Mercedes-Benz din Germania a lansat recent sedanul compact CLA complet electric, care poate fi încărcat până la 325 km în 10 minute folosind o stație de încărcare rapidă.
Analiștii au declarat că implementarea sistemelor de încărcare de mare viteză de la BYD și CATL va contribui la eradicarea temerilor consumatorilor cu privire la autonomia vehiculelor electrice, chiar dacă există întrebări cu privire la rapiditatea cu care companiile pot aduce aceste tehnologii în afara Chinei, pe fondul creșterii tensiunilor geopolitice.
A doua generație a bateriei Shenxing, care se mândrește cu o autonomie de 800 km cu o singură încărcare, poate atinge o viteză maximă de încărcare de 2,5 km pe secundă, a declarat compania în cadrul unui eveniment media organizat înaintea salonului auto de la Shanghai din această săptămână.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Așteptăm cu nerăbdare să colaborăm cu mai mulți lideri din industrie pentru a depăși limitele supraîncărcării prin adevărate inovații”, a declarat Gao Huan, directorul tehnologic al CATL, adăugând că dorește ca noile baterii să devină «standardul pentru vehiculele electrice».
Analiștii de la Bernstein au declarat că cele mai recente progrese înseamnă că vitezele de încărcare au crescut de peste două ori în ultimul an și „au crescut de zece ori în ultimii 3-4 ani”.
Huan a declarat că noua baterie Shenxing va fi instalată în mai mult de 67 de modele EV în acest an. Ulterior, acesta a declarat reporterilor că densitatea energetică nu va fi sacrificată în schimbul încărcării rapide.
În timpul zilei sale tehnice, CATL a prezentat, de asemenea, noua sa baterie sodiu-ion, despre care a spus că va intra în producția de masă în decembrie. Bateria numită Naxtra este capabilă să ofere o autonomie de aproximativ 200 km pentru un vehicul hibrid și 500 km pentru un vehicul electric, potrivit lui Huan.
Bateriile litiu-ion sunt considerate o alternativă mai ieftină și mai sigură la bateriile pe bază de litiu utilizate pe scară largă pentru stocarea energiei, deoarece funcționează mai bine atât la temperaturi foarte ridicate, cât și la temperaturi scăzute. Însă cantitatea de energie pe care o pot produce în raport cu dimensiunea lor a rămas mult timp în urma bateriilor cu litiu, ceea ce a făcut ca celulele cu sodiu să fie nepractice până acum.
Noua tehnologie a fost, de asemenea, urmărită îndeaproape ca o potențială soluție pentru reducerea dependenței lumii de China în ceea ce privește mineralele esențiale, deoarece bateriile cu ioni de sodiu nu utilizează resurse de litiu.
În cadrul evenimentului, Huan a susținut că noua baterie sodiu-ion va permite trecerea industriei de la „dependența de o singură resursă” la „libertatea energetică” și va remodela peisajul energetic global.
El a adăugat că poartă discuții cu mai multe companii cu privire la utilizarea bateriilor sodiu-ion în vehiculele lor.