Cel mai important tronson al centurii municipiului Satu Mare care conţine şi un pod nou peste Someş, a fost deschis astăzi. Segmentul care se dă în trafic cu cel puţin un an întârziere are o lungime de 4 kilometri, face legătura între DN 19 Satu Mare – Oradea și DN 19A Satu Mare – Petea, urmând ca la jumătatea lunii viitoare să fie deschis un alt segment de 10 kilometri şi, în funcţie de vreme, întreaga centură la 15 decembrie, conform estimărilor drumarilor. Centura Satu Mare are o lungime de 19 kilometri şi profil de drum rapid pe un tronson de 12 kilometri.
,,Acest sector din varianta ocolitoare, are o importantă deosebită cu precădere din perspectiva devierii traficului ce străbătea municipiul Satu Mare pe ruta Petea (frontiera cu Ungaria) – Oradea. Astfel, camioanele de mare tonaj, nu vor mai traversa orașul, totodată, locuitorii vor avea o rută alternativă pentru a evita aglomerația urbană.” a precizat la deschiderea circulaţiei, Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
Însă, prima informaţie despre inaugurarea celor 4 kilometri ai centurii a venit, dimineaţă de la fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă :
„CEL MAI IMPORTANT SECTOR DIN CENTURA SATU MARE SE DESCHIDE TRAFICULUI RUTIER. Astăzi se va deschide circulația pe centura Satu Mare, sectorul principal de 4 km dintre DN 19 Satu Mare – Oradea și DN 19A Satu Mare – Petea ce conține și podul peste Someș. Această variantă ocolitoare de 20 de km (12 km profil 2+2 benzi și 8 km profil 1+1) a reprezentat unul dintre principalele proiecte pe care mi le-am asumat în mandatul de ministru că le voi pune în circulație în acest an”, a scris Drulă pe pagina sa de Facebook.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia Centurii Satu Mare a fost semnat în 2017 cu asocierea italiană Itinera – Collini Lavori, iar în iunie 2018 a fost deschis şantierul, cu termen de execuţie 18 luni.
Rezultatele așteptate ale proiectului sunt: 19,54 km de drum național (5,60 km drum cu două benzi de circulatie și platformă de 10 m și 13,94 km drum cu 4 benzi de circulație și platforma de 18,50 m), 3 intersecții la nivel, 4 noduri rutiere, 10 poduri/pasaje și 2 parcări de scurtă durată.
Valoarea totală a proiectului este de 403.111.049,08 lei (inclusiv TVA) și este finanțat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regional- 256.509.000.03 lei, 25% contribuția proprie – 85.502.999,99 lei, restul de 61.099.049,06 lei reprezentând TVA.
Prima centură care se deschide integral anul acesta este ocolitoarea Mihăileşti, pe DN 6 Bucureşti – Alexandria (15 noiembrie). CNAIR ar urma să dea în trafic şi noua şosea de la Giurgiu, legătura cu Podul Prieteniei.
Sursa Foto : Horaţiu Cosma/Ministerul Transporturilor, presasm.ro, Facebook