Compania elvețiană ABB investește într-o fabrică de roboți din SUA, pe măsură ce marile firme americane își mută producția în țară

ABB sediu SUA Sursa foto: Facebook/ABBRobotics

ABB  își extinde principala fabrică de roboți din SUA, deoarece clienții săi din industria auto, a ambalajelor și a utilajelor se confruntă cu o piață a forței de muncă restrânsă, în timp ce își aduc producția în țară. Firmele americane au fost motivate să facă acest lucru și de pachetul masiv de stimulare industrială al administrației Biden, scrie Reuters.

Compania elvețiană de inginerie, care concurează cu japonezii de la FANUC și cu germanii de la Kuka, cheltuiește 20 de milioane de dolari pentru a mări capacitatea de producție a fabricii sale din Auburn Hills, Michigan.

Statele Unite sunt pe locul al treilea pe piața globală de robotică, care valorează aproximativ 50 de miliarde de dolari pe an, potrivit estimărilor ABB și ale Federației Internaționale de Robotică (IFR).

Se așteaptă o creștere rapidă, deoarece companiile americane aduc producția mai aproape de casă pentru a evita blocajele logistice care au blocat lanțurile de aprovizionare de la pandemia mondială.

“După cele mai intense șocuri suferite de industrie, inclusiv COVID, penuria de semiconductori și apoi războiul din Ucraina, toate companiile doresc să devină mai rezistente”, a declarat Sami Atiya, șeful diviziei Robotics and Discrete Automation din cadrul ABB.

“În ceea ce privește părțile critice ale lanțurilor lungi de aprovizionare, cu cât mai multă producție poți aduce mai aproape de casă, cu atât devii mai rezilient”, a declarat el într-un interviu acordat Reuters.

Un sondaj realizat anul trecut de ABB a arătat că 70% dintre companiile nord-americane au suferit întreruperi ale lanțului de aprovizionare în ultimul an.

Drept urmare, 37% dintre întreprinderi au dorit să își readucă afacerile în Statele Unite, în timp ce 33% dintre acestea au luat în considerare varianta near shoring – aducerea mai aproape de țară.

O piață a forței de muncă restrânsă și creșterea salariilor fac roboții mai atractivi

“În SUA există un deficit uriaș de forță de muncă calificată”, a declarat Atiya. “Cu o populație îmbătrânită, acest decalaj se adâncește”.

Roboții sunt acum mai ușor de utilizat, ceea ce îi face atractivi pentru întreprinderile mici și mijlocii, cum ar fi brutăriile, a adăugat el.

IFR se așteaptă ca numărul de roboți industriali instalați în fiecare an în America să crească în medie cu 8% pe an în următorii trei ani, mult mai rapid decât în Europa, care va înregistra o creștere de 1%.

China și Japonia, cele mai mari două piețe pentru roboți, vor crește cu aproximativ 8%, a precizat IFR.

“Piața americană este deosebit de interesantă, deoarece este mai deschisă pentru întreprinderile străine, deoarece nu are propriile mărci naționale”, a declarat secretarul general al IFR, Susanne Bieller.

“Acest lucru este diferit de China, unde încearcă să își dezvolte propriile mărci, și de Japonia, care este dominată de proprii jucători”.

Legea de reducere a inflației, pachetul de 430 de miliarde de dolari al administrației Biden, care include prevederi importante pentru reducerea emisiilor de carbon, stimularea producției și a producției interne, nu a fost un factor direct care a stat la baza investiției ABB, a declarat directorul executiv.

Cu toate acestea, legea, împreună cu programul de 52 de miliarde de dolari pentru fabricarea semiconductorilor, ar putea stimula cererea.

Companii precum Siemens și Audi au vorbit despre mari investiții în Statele Unite pe fondul stimulentelor lui Biden, în timp ce producători de cipuri precum IBM Corp și Micron au anunțat, de asemenea, noi locații de producție.

“Potențialul de creștere pe piața roboților industriali este uriaș”, a declarat Atiya. “Vedem o creștere de două cifre pentru piața americană în următorii ani și nu vedem niciun motiv pentru care acest lucru se va schimba.”

 

Sursa foto: Facebook/ABBRobotics

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *