News Corp a anunțat joi că va reduce 5% din forța sa de muncă, adică 1.250 de posturi, după ce conglomeratul media nu a respectat estimările trimestriale de pe Wall Street în ceea ce privește profitul și veniturile, afectat de scăderile înregistrate în toate sectoarele sale de activitate, inclusiv cel de știri, informează CNN Business.
De asemenea, compania a precizat că a suportat costuri unice de 6 milioane de dolari asociate cu planurile sale de fuziune cu Fox Corp, pe care Rupert Murdoch, președintele executiv al News Corp și copreședintele Fox, le-a abandonat în ianuarie.
Scăderea cheltuielilor cu publicitatea de către companiile afectate de creșterea inflației și de majorarea ratelor dobânzilor a afectat una dintre principalele surse de venit pentru companii precum News Corp (NWS), care editează Wall Street Journal.
“O creștere bruscă a ratelor dobânzilor și o inflație acută au avut un impact tangibil asupra tuturor afacerilor noastre”, a declarat directorul general Robert Thomson într-un comunicat.
Acțiunile companiei au scăzut cu aproape 3% în ședința extinsă de joi.
Pentru a combate încetinirea creșterii economice, Thomson a declarat că există o serie de inițiative în curs de desfășurare, printre care se numără și reducerile de personal. Concedierile vor fi făcute în toate afacerile și vor duce la economii anuale de cel puțin 130 de milioane de dolari.
Compania a precizat că în trimestrul al treilea se așteaptă la costuri unice legate de propunerea retrasă a Fox-News Corp și de explorarea anunțată anterior a vânzării Move Inc, care operează site-ul Realtor.com, către CoStar Group.
Divizia Dow Jones, care include WSJ, a raportat o creștere de 11% a veniturilor, până la 563 de milioane de dolari în trimestru, cu o creștere puternică a activității sale de informații profesionale.
Abonamentele pentru WSJ și Barron’s Group s-au apropiat pentru prima dată de 5 milioane de abonamente. Cu toate acestea, veniturile au scăzut cu 3% față de anul trecut, la 139 milioane de dolari.
Veniturile din publicitate ale News Corp în al doilea trimestru au scăzut cu 10,6%, la 464 milioane de dolari. Veniturile din publicitate ale Fox în trimestrul din decembrie au crescut cu 4%, grație unui impuls dat de Cupa Mondială și de alegerile de la mijlocul mandatului din SUA.
Veniturile totale au fost de 2,52 miliarde de dolari în cel de-al doilea trimestru, încheiat la 31 decembrie, în timp ce analiștii se așteptau în medie la 2,55 miliarde de dolari, potrivit datelor Refinitiv.
Profitul ajustat pe acțiune a fost de 14 cenți, în timp ce analiștii se așteptau la 19 cenți.