Compania românească de IT Bento raportează o cifră de afaceri de 11,8 milioane de lei în primul semestru din 2022, similară cu cea înregistrată pentru aceeași perioadă a anului trecut și un profit net de 2,5 milioane de lei, o apreciere cu 27%.
„Primul semestru din 2022 a reprezentat o perioadă extrem de dinamică pentru echipa noastră, ne-am confruntat cu provocări interesante atât la nivel operațional, cât și în ceea ce ține de planurile de dezvoltare ale companiei. Suntem mândri de rezultatele obținute, în special de aprecierea substanțială a ratei profitabilității față de aceeași perioadă a anului trecut, precum și de perspectivele pe care le avem pentru viitor. Bento trece printr-o perioadă de creștere accelerată, alimentată parțial și de câștigarea unui proiect major cu finanțare europeană, care, în același timp, ne determină să consolidăm și zone non-operaționale ale echipei, precum departamentele de resurse umane și marketing. De asemenea, câștigarea și demararea proiectului cu finanțare europeană vin ca o completare aproape perfectă a strategiei de dezvoltare în jurul produselor software proprii, pe care am accelerat-o în contextul finanțării obținute prin intermediul pieței de capital. Acest proiect ne oferă imboldul necesar să utilizăm mai asiduu capitalul obținut în urma plasamentului privat, spre beneficiul tuturor acționarilor companiei atât pe termen scurt, cât și pe termen mai lung,” a declarat Radu Scarlat, Președinte al Consiliului de Administrație Bento.
În ceea ce privește împărțirea cifrei de afaceri pe linii de business, divizia „Dezvoltare Software” (DEV) a contribuit cu 44% la cifra de afaceri aferentă primului semestru din 2022. DEV cuprinde dezvoltare și implementare software – aceste activități având o contribuție de 65% în cadrul acestei linii de business, cât și servicii de mentenanță și evoluție – activitățile din această categorie reprezentând 35% din venituri. În ceea ce privește cea de-a doua linie de business, IT, Infrastructură și Cloud (IT), aceasta este alcătuită din servicii și implementare, revânzare echipamente și software. Această linie de business a contribuit cu 56% la veniturile generate în prima jumătate a anului 2022.
Din totalul veniturilor generate în prima jumătate a anului 2022, aproximativ 38% dintre acestea au fost venituri recurente, similar cu primul semestru din 2021. Compania înregistrează o creștere constantă a valorii absolute a veniturilor recurente, respectiv veniturile asociate serviciilor de suport și actualizări pentru aplicațiile existente ale clienților. Veniturile recurente au o pondere substanțială în rezultatele ambelor divizii, acestea reprezentând factorul de stabilitate pentru activitatea Bento, fiind un indicator al maturității serviciilor livrate.
Cel mai important eveniment la nivelul anului 2022 pentru companie este semnarea contractului aferent proiectului de finanțare câștigat în cadrul Programului Operațional Competitivitate (POC 2014-2020). Sub numele “Platforma pentru Transformare Digitală Modulară în Mediul Enterprise și Sectorul Public”, proiectul are o valoare de circa 25 de milioane de lei, dintre care aproximativ 15 milioane reprezintă fonduri nerambursabile.
Odată cu demararea activităților vizate în cadrul acestui proiect, se consolidează două direcții complementare ale strategiei Bento în jurul produselor software proprii sub același plan de acțiuni. Dezvoltarea funcțională a produselor proprii, Bento Field Service Management (FSM) și Bento Mobile Device Management (MDM), obiectiv asumat față de investitorii și acționarii companiei și susținut de finanțarea obținută prin capital privat, este acum integrat cu o suită de dezvoltări în zona de platformă și infrastructură software, al căror obiectiv este modularizarea aplicațiilor Bento în cadrul unei singure familii de produse.
La finalizarea acestui proiect, Bento va avea în portofoliu, pe lângă aplicațiile software, proprietate intelectuală proprie, superior dezvoltate și prezente în piață, și o platformă software comună care va include mult mai multe aplicații Bento și care va funcționa integrat, fiind promovată ca o familie de produse. În totalitatea ei, platforma dezvoltată cu sprijinul fondurilor europene este menită să automatizeze și optimizeze procesele din cadrul organizațiilor în care unul sau mai multe module ale acesteia vor fi implementate.
„În acest an continuăm execuția celorlalte componente ale strategiei noastre de dezvoltare, asumate prin listarea la bursă, cel mai notabil progres fiind realizat în zona vânzărilor, dar și în direcția parteneriatelor strategice. Am finalizat astfel un proces care a durat mai bine de patru luni, în urma căruia au fost regândite departamentul Comercial și cel de Vânzări, au fost puse bazele unor noi procese pentru managementul oportunităților și al partenerilor, și au fost selectați noi colegi care se alătură Bento și care vor lucra în aceste direcții. Eforturile în zona de Marketing au ajuns, de asemenea, la un nivel superior, susținând creșterea activității în promovarea de produse, nevoia de suport pentru vânzări, dar și pentru integrarea noilor activități legate de relația cu acționarii,” a declarat Vlad Bodea, cofondator Bento.
Având în vedere evoluția din primul semestru din 2022 și perspectivele pentru a doua parte a anului, conducerea companiei menține bugetul de venituri și cheltuieli, așa cum a fost aprobat de acționari în cadrul Adunării Generale Ordinare a Acționarilor din aprilie 2022 – venituri totale de 28,4 milioane de lei și un profit net de 5 milioane de lei. Cu toate acestea, există posibilitatea ca bugetul să fie actualizat până la finalul anului, deoarece, în prezent, compania analizează impactul operațional și financiar determinat de demararea proiectului cu finanțare europeană.