Companiile din România, printre codașele din UE în ceea ce priveşte şedinţele ținute online  

conferinta, video, zoom, calculator, laptop Sursa foto: Pixabay

Jumătate dintre companiile din UE cu cel puţin 10 angajaţi au organizat anul trecut şedinţe la distanţă via Internet, dar companiile din România sunt undeva la coada acestui clasament, arată datele publicate luni de Eurostat.

În rândul statelor membre, cel mai mult au organizat şedinţe la distanţă companiile din Suedia (79,4% dintre companii) şi Finlanda (78,5%), urmate de cele din Danemarca (78%), Malta (68,3%) şi Irlanda (63,6%).

La polul opus sunt companiile din Bulgaria (unde doar 28,2% dintre firmele cu cel puţin 10 angajaţi au organizat anul trecut şedinţe la distanţă via Internet), urmate de cele din Ungaria (29,4%), România (31,2%), Grecia (32,9%) şi Slovacia (35,2%).

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Datele Eurostat mai arată că în principal marile companii oferă angajaţilor posibilitatea de a munci de la distanţă. În 2022, în UE, aproape 6 din 10 companii (57%) cu cel puţin 10 angajaţi au oferit acestora acces remote la trei tipuri de resurse ale companiei: sistemul de email, documentele şi aplicaţiile de business sau software-ul companiei.

Lucrurile variază în funcţie de mărimea companiei, în condiţiile în care 91% din marile companii (cu cel puţin 250 de angajaţi) le-au oferit acestora toate cele trei tipuri de acces remote, acelaşi lucru fiind valabil pentru 77,2% din IMM-uri (cu 50 până la 249 de angajaţi) şi doar 52,4% din micile companii (cu 10 până la 49 de angajaţi).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: