Autoritatea pentru Concurenţă din Italia a decis să demareze o investigaţie cu privire la preţurile ridicate plătite de turişti pentru a vizita celebrul monument Colosseum, ce datează din perioada Romei Antice, informează Reuters, preluată de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Monumentul roman, ce are o vechime de aproximativ 2.000 de ani, reprezintă una dintre cele mai populare atracţii turistice din Roma şi, totodată, un simbol al “Oraşului Etern”. Colosseum-ul atrage în fiecare an milioane de vizitatori.

Însă turiştii se plâng că deseori este imposibil să găseşti bilete la preţuri normale din cauză că principalele firme care se ocupă cu organizarea de tururi pentru turişti le-au achiziţionat deja de pe site-ul oficial, cu mai multe săptămâni în avans, doar pentru a le repune ulterior în vânzare la preţuri mult mai mari via tururi ghidate.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Autoritatea pentru Concurenţă din Italia a denunţat marţi faptul că biletele la Colosseum sunt cumpărate “în masă via sistemele de achiziţie automatizată”. Autoritatea a adăugat că a demarat o investigaţie atât la distribuitorul oficial de bilete CoopCulture, cât şi la patru companii care organizează tururi pentru turişti.

“CoopCulture nu pare să fi pus la punct sisteme adecvate pentru a evita acumularea de bilete…lipsindu-i astfel pe consumatori de posibilitatea de a cumpăra bilete la preţul obişnuit”, a precizat Autoritatea pentru Concurenţă.

În mod normal, un bilet la Colosseum costă 18 euro dar marţi pe site-ul oficial mai erau disponibile doar trei bilete până pe data de 7 august. În schimb, pe site-urile firmelor locale de tururi ghidate erau disponibile numeroase tururi la Colosseum la preţuri variind între 37,50 şi 74 de euro.

Carlo Rienzi, preşedintele asociaţiei pentru protecţia drepturilor consumatorilor, Codacons, spune că acest fenomen de revânzare a biletelor costă Italia mai multe milioane de euro. “Cerem guvernului să introducă noi prevederi capabile nu doar să împiedice revânzarea biletelor dar şi să impună amenzi consistente”, a spus Carlo Rienzi.

Construit în secolul I e.n., Colosseum-ul este considerat cel mai mare amfiteatru din lume. În Roma Antică, lupte cu gladiatori, uneori brutale şi pline de cruzime, erau organizate în interiorul său.

Recent acest monument istoric a atras atenţia presei după ce unii vizitatori au fost prinşi că şi-au scrijelit numele pe zidurile faimoasei construcţii antice.