Consiliul Concurenţei din Italia anchetează majorarea preţurilor pentru biletele la Colosseum / Firmele care organizează tururi ghidate cumpără biletele cu luni în avans și apoi le scot la vânzare cu prețuri foarte mari

Colosseum Roma Italia Sursa foto: Pixabay

Autoritatea pentru Concurenţă din Italia a decis să demareze o investigaţie cu privire la preţurile ridicate plătite de turişti pentru a vizita celebrul monument Colosseum, ce datează din perioada Romei Antice, informează Reuters, preluată de Agerpres.

Monumentul roman, ce are o vechime de aproximativ 2.000 de ani, reprezintă una dintre cele mai populare atracţii turistice din Roma şi, totodată, un simbol al “Oraşului Etern”. Colosseum-ul atrage în fiecare an milioane de vizitatori.

Însă turiştii se plâng că deseori este imposibil să găseşti bilete la preţuri normale din cauză că principalele firme care se ocupă cu organizarea de tururi pentru turişti le-au achiziţionat deja de pe site-ul oficial, cu mai multe săptămâni în avans, doar pentru a le repune ulterior în vânzare la preţuri mult mai mari via tururi ghidate.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

Autoritatea pentru Concurenţă din Italia a denunţat marţi faptul că biletele la Colosseum sunt cumpărate “în masă via sistemele de achiziţie automatizată”. Autoritatea a adăugat că a demarat o investigaţie atât la distribuitorul oficial de bilete CoopCulture, cât şi la patru companii care organizează tururi pentru turişti.

“CoopCulture nu pare să fi pus la punct sisteme adecvate pentru a evita acumularea de bilete…lipsindu-i astfel pe consumatori de posibilitatea de a cumpăra bilete la preţul obişnuit”, a precizat Autoritatea pentru Concurenţă.

În mod normal, un bilet la Colosseum costă 18 euro dar marţi pe site-ul oficial mai erau disponibile doar trei bilete până pe data de 7 august. În schimb, pe site-urile firmelor locale de tururi ghidate erau disponibile numeroase tururi la Colosseum la preţuri variind între 37,50 şi 74 de euro.

Carlo Rienzi, preşedintele asociaţiei pentru protecţia drepturilor consumatorilor, Codacons, spune că acest fenomen de revânzare a biletelor costă Italia mai multe milioane de euro. “Cerem guvernului să introducă noi prevederi capabile nu doar să împiedice revânzarea biletelor dar şi să impună amenzi consistente”, a spus Carlo Rienzi.

Construit în secolul I e.n., Colosseum-ul este considerat cel mai mare amfiteatru din lume. În Roma Antică, lupte cu gladiatori, uneori brutale şi pline de cruzime, erau organizate în interiorul său.

Recent acest monument istoric a atras atenţia presei după ce unii vizitatori au fost prinşi că şi-au scrijelit numele pe zidurile faimoasei construcţii antice.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: