Consiliul Județean Bihor construiește un drum de legătură între Oradea și stațiunea Băile Felix

DN 76

Oradea și stațiunea Băile Felix vor fi legate printr-o șosea nouă cu o lungime de 6 kilometri pe care o va construi Consiliul Județean Bihor. Ministerul Transporturilor a transferat anul trecut proiectul drumului de legătură între municipiul Oradea, comuna Sânmartin și Băile Felix, investiția având un cost estimat de 220 milioane lei și o durată de execuție de 14 luni. Lucrările de modernizare de pe DN 76 (șoseaua care asigură legătura între A1 Sibiu -Deva și A 3 Transilvania) au durat peste 10 ani, ultimul tronson recepționat fiind chiar înainte de Sărbători, segmentul de 33 de kilometri dintre Vârfurile și Ștei, despre care Economedia a scris aici.

Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnco –economici pentru acest drum de legătură licitația pentru execuție urmând să fie lansată după ce și Guvernul avizează proiectul prin Hotărâre de Guvern. Șoseaua va avea o lungime de 6 kilometri plus alți doi kilometri bretele de legătură, profilul este cu două benzi, fiecare cu o lățime de 3,5 metri și piste de biciclete (2 X 1,5 metri). Sunt prevăzute și două pasaje importante, primul peste Centura municipiului Oradea, pod cu o lungime de 430 de metri iar al doilea de 800 de metri peste calea ferată Vascău-Oradea.

În Stațiunea Băile Felix se poate ajunge pe mai multe rute : pe DN 79 Arad -Oradea, pe Autostrada A 1 până la Deva și apoi DN 76 Deva -Oradea sau pe DN 1 și DN 76 dinspre Cluj Napoca. În Nota de Fundamentare, Ministerul Transporturilor arată că legătura Oradea -Băile Felix este deja foarte aglomerată, cu peste 32 000 de mii de autovehicule pe zi în aria periurbană a municipiului Oradea, un flux major de circulație fiind legătura pe DN 76 : ,,Ȋn prezent, spre municipiul Oradea converg o serie de drumuri naţionale : DN 1; DN 19; DN 76; DN 79, care generează un trafic intens atât de tranzit cât şi local. Efectele creşterii traficului au devenit vizibile pe arterele principale şi de tranzit din interiorul municipiului Oradea, prin creşterea timpilor de deplasare, ambuteiaje, disconfortul participanţilor la trafic şi al locuitorilor, creşterea poluării fonice şi a emisiei de noxe în zona locuită a municipiului, creşterea cheltuielilor de întreţinere a arterelor de circulaţie. Ȋn cadrul studiului de trafic realizat, s-a concluzionat că la nivelul anului 2021, în aria periurbană a municipiului Oradea, media zilnică anuală MZA este estimată la 32.422 vehicule fizice, iar pentru anul de perspectivă 2036, se estimează că media zilnică anuală MZA va înregistra o creştere a traficului de aproximativ 58.475 vehicule fizice. Un aport major al traficului îl reprezintă fluxurile generate pe DN 76  între Băile Felix – comuna Sânmartin – municipiul Oradea, fiind necesară pe acest tronson realizarea unei alternative de circulaţie la actualul traseu al DN 76.” Proiect de Hotărâre de Guvern pentru Drumul de Legătură Oradea -Băile Felix.

Traseul în plan

Poziţia de început o reprezintă intersecţia giratorie existentă la strada Iancu de Hunedoara, iar poziţia de sfârşit este pe DN76 la ieşirea spre Deva din staţiunea Băile Felix, într-un sens giratoriu nou proiectat. La intersecţia Drumului de legătură cu Drumul de centură al municipiului Oradea s-a proiectat un nod rutier, înlocuind giraţia existentă, fluxul de trafic fiind preluat pe Drumul de centură prevăzut cu 4 benzi de circulaţie, iar Drumul de legătură spre Sânmartin va supratraversa Drumul de centură cu un pasaj denivelat. Pentru a se asigura legătura dintre cele două drumuri se vor amenaja bretele de legătură, racordate la Drumul de centură prin benzi suplimentare de accelerare / decelerare, iar la Drumul de legătură prin două intersecţii giratorii, amplasate la cele două capete ale pasajului denivelat. Drumul de legătură urmează o direcţie sud – sud – est spre Băile Felix, precizează Ministerul Transporturilor.

Finanţarea investiţiei

Finanţarea investiţiei se realizează din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Comentarii

  1. O întrebare fară răspuns:
    6 km plus bretele doar in 14 luni?
    🤣😋
    E muuult!
    In Italia se fac lucrarile astea exceptionale in doua luni!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *