Constructorul metroului din Cluj, consorțiul condus de compania turcă Gülermak, ar fi criticat Primăria după ce instituția a anunțat luna trecută un stadiu fizic al lucrărilor de numai 2,3%. Subiectul a fost discutat joi în ședința Consiliului Local, unde primarul Emil Boc a explicat de ce antreprenorul consideră această raportare nerelevantă, relatează ActualdeCluj.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit edilului clujean, în proiecte de o asemenea complexitate, raportarea progresului în procente este considerată neprofesionistă la nivel internațional, întrucât faza actuală de lucru — proiectarea — nu poate fi cuantificată numeric.

„Am fost criticați de antreprenori pentru faptul că am dat un procent pe care îl consideră nereal. Ați văzut și domneavoastră comunicatul de presă transmis. Spun că este subestimat și, în general, că nu se pot face aprecieri la un proiect de asemenea amploare în procente fizice”, a comentat Emil Boc.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Edilul a subliniat că în prezent se lucrează simultan la proiectarea a șapte stații, proces care presupune zeci de studii pentru fiecare dintre ele, coordonate de echipe mari de specialiști. „Nu poți să cuantifici munca atunci când lucrezi la proiectarea a șapte stații simultan. Cârtițele nu sunt încă în subteran, stațiile nu sunt gata. Aici nu vorbim de un chioșc de ziare sau de o stradă unde vezi asfaltul turnat”, a mai spus Boc. El a precizat că documentațiile fiecărei stații includ „35, chiar 45 de studii”, realizate de aproximativ „200–300 de oameni” implicați în diverse faze ale proiectului.

Reprezentanții USR au fost cei care au insistat ca Primăria Cluj Napoca să prezinte un raport privind progresul lucrărilor la metroul clujean. După multiple insistențe, Primăria a prezentat un raport care arată că stadiul lucrărilor este de 2.3%.  Reprezentanții GULERMAK au reacționat cu un comunicat în care au arătat că „estimările nu reflectă dinamica reală a proiectului”. Aceștia explică că primele etape – recrutare, proiectare, avize, relocări de utilități și investigații geotehnice – durează mai mult, dar generează puțin progres fizic vizibil. „Odată ce încep lucrările grele, ritmul va crește semnificativ, urmând o curbă de progres exponențială”, se preciza în comunicat. Citește mai mult pe ActualdeCluj.ro