Constructorii auto Stellantis şi Renault vor opri, parţial, producţia la uzinele lor din Spania în următoarele zile şi săptămâni, pentru că problemele create de lipsa de semiconductori nu au fost încă rezolvate, au declarat vineri pentru Reuters doi reprezentanţi sindicali, citați de Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Criza mondială de cipuri, creată de perturbarea lanţurilor de aprovizionare şi explozia cererii după pandemie, a devastat sectorul automotive şi multe companii au fost nevoite să oprească, temporar, producţia.

Două uzine Renault din regiunea Castilia şi Leon vor fi oprite temporar, una oprind complet activitatea în cursul zilei de sâmbătă şi cealaltă anulând o parte din ture timp de mai multe zile în cursul acestei săptămâni şi în săptămâna următoare, a declarat un reprezentant al sindicatului CCOO.

Analize Economedia

auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania

Similar, la uzina Stellantis de la Vigo, nord-vestul Spaniei, compania a decis să elimine turele de noapte pentru zilele de sâmbătă şi duminică.

„Au oprit producţia timp de 15 zile în februarie. Problemele de aprovizionare ar putea însemna noi opriri în orice moment”, a declarat un reprezentant sindical de la Stellantis pentru Reuters.

În ultimele luni, ambele companii au oprit producţia de mai multe ori în Spania.

În mod normal, Renault are capacitatea de a asambla 580.000 de automobile pe an în Spania. Uzinele Renault din Spania produc autovehicule şi componente mecanice, şi, conform companiei, reprezintă 1,5% din Produsul Intern Brut naţional şi asigură 5% din exporturi.