Exproprierile necesare sectorului Nuşfalău – Suplacu de Barcău de pe Autostrada A3 Transilvania au fost aprobate astăzi, în Guvern, iar în următoarele săptămâni vor începe şi lucrările, a anunţat, într-o postare pe pagina sa de Facebook, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Este vorba despre un tronson de autostradă cu o lungime de 14 kilometri în judeţele Sălaj şi Bihor, constructor fiind compania Nurol Insaat Ticaret din Turcia care, de la momentul emiterii Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (n.r. OIL), are termen un an şi jumătate pentru finalizarea lucrărilor.

Ministrul Transporturilor a subliniat că Autrostrada Transilvania devine acum o realitate după ce, prea mulţi ani s-a construit doar pe hârtie.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

„Astăzi, în ședința Executivului am adoptat hotărârea pentru ultimele exproprieri de culoar necesar în județul Sălaj pentru Autostrada Transilvania. E vorba de sectorul dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău (lung de 13,5 km, în valoare de 384 milioane de lei). Antreprenorul a depus deja proiectul pentru autorizarea lucrărilor, iar în următoarele săptămâni vom emite autorizația de construire și vor începe lucrările (18 luni – termen de execuție). Mult prea mulți ani Autostrada Transilvania s-a construit doar pe hârtie. Acum o transformăm în realitate!”, a scris ministrul Cătălin Drulă, despre primul segment al Autostrăzii Transilvania câştigat de un constructor din afara UE.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia sectorului Nuşfalău – Suplacu de Barcău (abandonat de Bechtel) a fost semnat în 30 septembrie 2020 pentru 384 milioane lei şi o garanţie de 12 ani.

Situaţia loturilor care continuă segmentul Nuşfalău – Suplacu de Barcău

Pentru tronsonul cu o lungime de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului- Zalău – Nuşfalău, care cuprinde şi tunelul de la Meseş, CNAIR este aşteptată să anunţe pe 19 mai câştigătorul licitaţiei. Nici pentru secţiunea de 26 kilometri dintre Suplacu de Barcău – Chiribiş, în judeţul Bihor Compania de Drumuri încă nu a desemnat un constructor, în martie fiind depuse patru oferte, una dintre acestea fiind şi a constructorului turc Insaat Ticaret. Celelalte trei oferte sunt din partea constructorilor: Erbaşu, Drum Asfalt – Trameco şi Rizzani.

Nu este prima prezenţă a constructorilor turci pe şantierele de autostradă din România, antreprenorul Alsim Alarko lucrând deja pe două loturi ale Autostrăzii A0 Bucureşti Sud.

SURSA FOTO : Ministerul Transporturilor