Constructorii turci deschid al doilea şantier de autostradă din România

Autostrada Transilvania NUROL Nuşfalău Suplacu de Barcău Sursa foto: Ministerul Transporturilor

Exproprierile necesare sectorului Nuşfalău – Suplacu de Barcău de pe Autostrada A3 Transilvania au fost aprobate astăzi, în Guvern, iar în următoarele săptămâni vor începe şi lucrările, a anunţat, într-o postare pe pagina sa de Facebook, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Este vorba despre un tronson de autostradă cu o lungime de 14 kilometri în judeţele Sălaj şi Bihor, constructor fiind compania Nurol Insaat Ticaret din Turcia care, de la momentul emiterii Ordinului pentru Începerea Lucrărilor (n.r. OIL), are termen un an şi jumătate pentru finalizarea lucrărilor.

Ministrul Transporturilor a subliniat că Autrostrada Transilvania devine acum o realitate după ce, prea mulţi ani s-a construit doar pe hârtie.

„Astăzi, în ședința Executivului am adoptat hotărârea pentru ultimele exproprieri de culoar necesar în județul Sălaj pentru Autostrada Transilvania. E vorba de sectorul dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău (lung de 13,5 km, în valoare de 384 milioane de lei). Antreprenorul a depus deja proiectul pentru autorizarea lucrărilor, iar în următoarele săptămâni vom emite autorizația de construire și vor începe lucrările (18 luni – termen de execuție). Mult prea mulți ani Autostrada Transilvania s-a construit doar pe hârtie. Acum o transformăm în realitate!”, a scris ministrul Cătălin Drulă, despre primul segment al Autostrăzii Transilvania câştigat de un constructor din afara UE.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia sectorului Nuşfalău – Suplacu de Barcău (abandonat de Bechtel) a fost semnat în 30 septembrie 2020 pentru 384 milioane lei şi o garanţie de 12 ani.

Situaţia loturilor care continuă segmentul Nuşfalău – Suplacu de Barcău

Pentru tronsonul cu o lungime de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului- Zalău – Nuşfalău, care cuprinde şi tunelul de la Meseş, CNAIR este aşteptată să anunţe pe 19 mai câştigătorul licitaţiei. Nici pentru secţiunea de 26 kilometri dintre Suplacu de Barcău – Chiribiş, în judeţul Bihor Compania de Drumuri încă nu a desemnat un constructor, în martie fiind depuse patru oferte, una dintre acestea fiind şi a constructorului turc Insaat Ticaret. Celelalte trei oferte sunt din partea constructorilor: Erbaşu, Drum Asfalt – Trameco şi Rizzani.

Nu este prima prezenţă a constructorilor turci pe şantierele de autostradă din România, antreprenorul Alsim Alarko lucrând deja pe două loturi ale Autostrăzii A0 Bucureşti Sud.

SURSA FOTO : Ministerul Transporturilor

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *