Constructorul grec Aktor intenționează să își extindă prezența pe piața construcțiilor din România în lunile și anii următori, scrie eKathimerini.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Obiectivul conducerii este de a depune oferte la o serie de noi concursuri pentru proiecte feroviare și rutiere care se așteaptă să fie scoase la licitație în perioada următoare. În acest context, grupul listat la Atena va participa la licitații pentru proiecte cu un buget total de 3,7 miliarde de euro.
Dintre acestea, 1,8 și 1 miliard de euro se referă la două proiecte individuale de rețele feroviare, în zona extinsă a Brașovului, unde compania este deja prezentă cu TBM-uri instalate, element care îi conferă un avantaj strategic față de concurență. În plus, 900 de milioane de euro se referă la un nou proiect rutier, care va fi, de asemenea, de interes pentru grupul elen.
Aktor a dezvoltat deja o prezență semnificativă pe piața românească, deoarece în 2024 a înregistrat o cifră de afaceri de 238 de milioane de euro, în timp ce portofoliul său actual se ridică la 900 de milioane de euro.
În prezent, Aktor lucrează în România pe lotul 3 de pe Autostrada A0 Sud, pe care urmează să îl dea în circulație în această vară, deși cu întârziere de peste un an.
Recent, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR, a precizat pentru Economedia că constructorul nu va scăpa de penalizări pentru acest lot, ținând cont de repetatele termene ratate de finalizare a lucrărilor. În plus, el a menționat că „o eventuală participare la alte contracte în România este sortită eșecului, având în vedere certificatele negative pe care constructorul le-a tot primit”.
De asemenea, Aktor lucrează pe viitoarea linie ferată Brașov – Sighișoara, pe subsecțiunea 2 Apața-Cața. Contractul pentru reabilitarea secţiunii centrale Apaţa – Caţa, (acum în lungime de 43 km şi 28 de km după reabilitare) a fost semnat cu asocierea Aktor- Alstom – Arcada şi are o durată de 4 ani. Aici, constructorul forează 4 tuneluri, cu lungimea cumulată de 24 km, în perechi gemene de câte două, sub doi mici munți din centrul Transilvaniei. Lotul Apața – Cața este unul dintre cele mai mari contracte CFR, cu o valoare de 3 miliarde lei, finanțare prin CEF. Proiectul, parte a Coridorului Rin-Dunăre, va permite circulația trenurilor cu până la 160 km/h.