Constructorii Erbașu și CMA Construct au depus contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) la contractul CFR Infrastructură pentru modernizarea Gării de Nord din București, cea mai mare stație feroviară din România. Pe 28 august, CFR Infrastructură, prin Regionala București a desemnat câștigător un constructor din Baia Mare (detalii aici). Ulterior, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a trimis Corpul de Control de la Ministerul Transporturilor pentru verificări.
Contestația Erbașu a fost înregistrată la CNSC vineri, pe 8 septembrie în a 11 zi de la desemnare, dar se ia în calcul data transmiterii, iar a CMA Construct pe 7 septembrie.
CFR Infrastructură a desemnat pe 28 august Asocierea SC GDO MOV IMPEX SRL – SC OMEGA CERT SISTEM SRL, liderul de proiect din Baia Mare fiind o firmă cu 35 de angajați așa cum a scris Economedia aici. Procedura de achiziție s-a derulat prin Regionala CFR București.
Conform termene.ro, GDO Mov Impex a avut în 2022 o cifră de afaceri de 35 milioane lei și 35 de angajați. A doua firmă din asociere, Omega Cert a declarat în 2022 doar 4 angajați și o cifră de afaceri de 264,254 lei. Potrivit informațiilor din SEAP, administratorul societății GDO MOV este Vasile Goie.
„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de MODERNIZARE/CONSOLIDARE/REABILITARE a STAȚIEI CF GARA DE NORD BUCUREȘTI (Etapa I), un proiect finanțat din fonduri nerambursabile, prin PROGRAMUL TRANSPORTURI (PT). Oferta depusă de asocierea de firme românești SC GDO MOV IMPEX SRL – SC OMEGA CERT SISTEM SRL, în valoare de 419.854.213,32 (fără TVA), a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata aferentă proiectării și execuției lucrărilor este de 55 de luni (9 luni pentru proiectare, 46 de luni pentru execuție), iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni. ETAPA I a programului de MODERNIZARE a celei mai mari gări din România – GARA DE NORD BUCUREȘTI – include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate publicului călător, precum și acvtivități comerciale:
- Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu)
- Corp B (central, coloane, casele d ebilete clasa I)
- Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviței)
Principalele lucrări de modernizare vizează:
- modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord;
- modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusiv facilități pentru persoanele cu dizabilități;
- reabilitarea construcțiilor monument cu valoare istorică;
- crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;
- regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
- asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;
- sisteme noi de ventilație/încălzire
- modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
- modernizarea Sistemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații etc.”, a transmis pe 28 august CFR Infrastructura.
Constructorii români CMA Construct, Erbașu și GDO Mov au depus în martie oferte la contractul de 470 de milioane lei pentru modernizarea Gării de Nord din București. Contractul are o durată de 55 de luni, 9 pentru etapa de proiectare și 46 pentru execuția lucrărilor. Gara de Nord din București, denumită la inaugurarea din 1872 „Gara Târgoviște”, este o gară terminus, monument istoric pe care autoritățile vor să o transforme într-un adevărat nod urban multimodal.