Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 al Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord (A 0) poate fi semnat cu antreprenorul român UMB, după ce Curtea de Apel Bucureşti a respins şi ultima contestaţie, a anunţat, astăzi, ministrul transporturilor Cătălin Drulă, în conferinţa de presă de la finalul şedinţei de Guvern.
„Am primit acum 20 de minute o veste execelentă. S-a respins ultima contestaţie definitiv la Curtea de Apel Bucureşti pentru lotul 2 din Autostrada de Centură a Bucureştiului. Acest sector de autostradă a fost semnat de o firmă românească (n.r. UMB) care lucrează foarte bine şi pe alte proiecte din ţară, de exemplu Drumul Expres Craiova – Piteşti. Fusese respinsă contestaţia la prima etapă la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC), s-a respins acum şi la CAB, ceea ce înseamnă că se poate semna acest contract”, a explicat ministrul Drulă.
Lotul 2 de pe Autostrada A 0 are o lungime de 19 kilometri, se desfăşoară între DN 1 (Corbeanca) şi DN 2 (Afumaţi), iar durata de execuţie este de 34 de luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 22 execuţie. Lotul a fost scos la licitaţie în 2020 pentru 880 de milioane de lei şi câştigat de UMB pentru 830 de milioane lei. Pe acest lot de autostradă vor fi construite 10 poduri şi pasaje şi 2 noduri rutiere.
Constructorul băcăuan UMB are contract semnat şi pe lotul 4 de pe A 0 Bucureşti Nord, un tronson de 4,5 km. între DN 3 şi A 2- Autostrada Soarelui.
Pentru tronsonul de Sud al Autostrăzii A0, loturile 1 şi 2 ( între A 2 şi Bragadiru) sunt în execuţie cu un antreprenor din Turcia, iar în această vară va începe şi construirea lotului 3 Bragadiru – A 1 cu antreprenorul Aktor din Grecia.