Contractul PNRR pentru primul lot al liniei de tren Caransebeș – Arad va fi semnat peste 2-3 săptămâni, crede Grindeanu / Alstom a depus joi o nouă contestație

tren de lucru Sursa foto: CFR Infrastructură

Epopeea primului lot al liniei de tren Caransebeș – Timișoara – Arad s-ar putea încheia cu semnarea contractului peste 2-3 săptămâni, crede ministrul Grindeanu. Vineri, la Timișoara, ministrul Transporturilor a vorbit despre situația ultimului mare proiect feroviar din PNRR fără contract semnat (Lotul 1 Caransebeș – Lugoj), dar nu a aflat sau nu a menționat faptul că joi, 6 iulie, asocierea condusă de Alstom a depus o nouă contestație, situație care poate duce la o nouă suspendare a procedurii. Lotul 1 Caransebeș – Lugoj cu o lungime de 40 km a fost câștigat de asocierea de firme italiene Astaldi – Salcef pe 23 iunie cu o ofertă de 1,3 miliarde de lei, dar RailWorks a depus contestații la CNSC și la Curtea de Apel București.

Ce a spus vineri, Sorin Grindeanu: „Au dat (n.r câștigătorul)… eu cred că în două trei săptămâni această epopee se închide și cu această ocazie se va semna contractul. Cu această ocazie se va ajunge la 100 % contracte semnate pe PNRR, cele mari”.

În contestația pe care a analizat-o Economedia, Alstom solicită Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) anularea raportului din 3 iulie 2023 și obligarea CFR Infrastructură să ia măsuri pentru restabilirea procedurii de atribuire. Alstom arată că a fost informată despre admiterea ofertei, dar clasarea pe locul 2. Constructorul consideră că reevaluarea ofertei s-a făcut pe baza unor erori.

Tronsonul Caransebeş – Lugoj care face parte acum din Magistrala Bucureşti – Orşova – Caransebeş – Timişoara, a fost deschis circulaţiei feroviare în 1876 şi electrificat în 1975. „Şina prezintă un grad avansat de uzură a ciupercii, ştirbituri, bavurări, patinări şi desprinderi de material. Există joante care nu mai asigură continuitatea suprafeţei de rulare, capetelor şinelor tasate”, arată CFR în Caietul de Sarcini.

Durata contractului este de 102 luni din care 6 luni proiectare, 36 luni execuţie şi 60 garanţia. Tot în caietul de sarcini, CFR Infrastructură obligă constructorul să lucreze non stop pe şantier: „Pentru a se încadra în termenul de execuţie stabilit, în funcţie de stadiul lucrărilor şi de graficul asumat, Antreprenorul trebuie să asigure permanenţa executării lucrărilor 24 de ore din 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână”.