Epopeea primului lot al liniei de tren Caransebeș – Timișoara – Arad s-ar putea încheia cu semnarea contractului peste 2-3 săptămâni, crede ministrul Grindeanu. Vineri, la Timișoara, ministrul Transporturilor a vorbit despre situația ultimului mare proiect feroviar din PNRR fără contract semnat (Lotul 1 Caransebeș – Lugoj), dar nu a aflat sau nu a menționat faptul că joi, 6 iulie, asocierea condusă de Alstom a depus o nouă contestație, situație care poate duce la o nouă suspendare a procedurii. Lotul 1 Caransebeș – Lugoj cu o lungime de 40 km a fost câștigat de asocierea de firme italiene Astaldi – Salcef pe 23 iunie cu o ofertă de 1,3 miliarde de lei, dar RailWorks a depus contestații la CNSC și la Curtea de Apel București.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Ce a spus vineri, Sorin Grindeanu: „Au dat (n.r câștigătorul)… eu cred că în două trei săptămâni această epopee se închide și cu această ocazie se va semna contractul. Cu această ocazie se va ajunge la 100 % contracte semnate pe PNRR, cele mari”.

În contestația pe care a analizat-o Economedia, Alstom solicită Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) anularea raportului din 3 iulie 2023 și obligarea CFR Infrastructură să ia măsuri pentru restabilirea procedurii de atribuire. Alstom arată că a fost informată despre admiterea ofertei, dar clasarea pe locul 2. Constructorul consideră că reevaluarea ofertei s-a făcut pe baza unor erori.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Tronsonul Caransebeş – Lugoj care face parte acum din Magistrala Bucureşti – Orşova – Caransebeş – Timişoara, a fost deschis circulaţiei feroviare în 1876 şi electrificat în 1975. „Şina prezintă un grad avansat de uzură a ciupercii, ştirbituri, bavurări, patinări şi desprinderi de material. Există joante care nu mai asigură continuitatea suprafeţei de rulare, capetelor şinelor tasate”, arată CFR în Caietul de Sarcini.

Durata contractului este de 102 luni din care 6 luni proiectare, 36 luni execuţie şi 60 garanţia. Tot în caietul de sarcini, CFR Infrastructură obligă constructorul să lucreze non stop pe şantier: „Pentru a se încadra în termenul de execuţie stabilit, în funcţie de stadiul lucrărilor şi de graficul asumat, Antreprenorul trebuie să asigure permanenţa executării lucrărilor 24 de ore din 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână”.