Compania sud-coreeană Hanwha, aflată în competiția pentru înzestrarea armatei române cu 246 de mașini de luptă ale infanteriei (MLI), a anunțat că, până în acest moment, a identificat peste 25 de companii locale cu care poate colabora în acest proiect, iar acestea pot furniza peste 35 de elemente în cazul în care vehiculul său, modelul Redback, este câștigător și ulterior produs în România. Este vorba despre componente, servicii sau software.

„În România, pentru Redback am avea un lanț de aprovizionare, la momentul actual, de cel puțin 25 de companii. Este vorba de companii cu care am face afaceri”, a declarat Yong Wook Kim, managerul de program Redback, la un eveniment organizat la fabrica Hanwha din orașul Changwon, la care publicația Economedia a fost invitată.

Compania are nevoie de parteneri locali în acest proiect pentru a îndeplini cerințele guvernului, care vrea ca o parte semnificativă a producției, integrării și mentenanței să se realizeze în România, implicând parteneri locali din industria națională de apărare.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

În cazul în care modelul Redback este selectat de România, va fi extinsă fabrica – parte a unui centru de excelență care va oferi și servicii de reparații și mentenanță –, pe care compania o construiește la Petrești, Dâmbovița, fiind adăugată o nouă linie de producție pentru MLI-uri. Acolo, Hanwha va construi cea mai mare parte dintre cele 54 de obuziere autopropulsate K9 Thunder pe care compania trebuie să le livreze României ca parte a unui contract de aproape un miliard de euro, încheiat în 2024.

Redback poate folosi componente de pe K9, inclusiv motorul sau transmisia. Mai mult, vehiculul poate fi echipat cu turela UT-30 de pe transportoarele blindate de trupe Piranha V ale României.

Obuzierul autopropulsat K-9 la ADEX 2025
Obuzierul autopropulsat K9 la expoziția militară ADEX 2025 (Sursa foto: Economedia)

Fabrica din Petrești urmează să fie finalizată la sfârșitul anului viitor, au mai anunțat reprezentanții companiei.

România vrea să achiziționeze, într-o primă etapă, 246 de MLI-uri pe șenile, un contract în valoare de 2,5 miliarde de euro. În etapa a doua, după anul 2031, vor fi cumpărate încă 52 de astfel de vehicule, în valoare de 450 de milioane de euro. În competiție, alături de Hanwha, se află companiile Rheinmetall (KF41 Lynx), BAE Systems (CV90) și General Dynamics European Land Systems (ASCOD 2).

Redback: caracteristici și performanță

Mașina de luptă a infanteriei Redback a ajuns recent în prim-plan după ce a fost selectată de Australia după doi ani de teste. Țara a comandat 126 de unități în cadrul unui contract în valoare de 4,7 miliarde de dolari australieni.

Citește și: Corespondență din Seul. Șase companii din România participă la târgul militar ADEX 2025: „Căutăm parteneriate strategice” / „Am venit pentru a câștiga timp achiziționând proprietate intelectuală din Coreea”

Redback este un vehicul cu o greutate de 42-47 de tone, în funcție de configurație, care poate atinge o viteză maximă de 70 km/h și are o autonomie de 560 km. O caracteristică remarcabilă a vehiculului o reprezintă șenilele din cauciuc compozit, care reduc oboseala echipajului și nu avariază suprafețele din beton sau asfalt pe care rulează.

De asemenea, vehiculul are 70% din sudură realizată de roboți și dispune de un sistem de suspensie proprietar dezvoltat de Hanwha, de tip „in-arm”, adică acesta este inclus în fiecare braț care susține o rolă de ghidare.

MLI-ul este echipat cu un tun de 30 mm, care poate trage 200 de runde pe secundă și lovi ținte până la o distanță efectivă de 3 km. Rachetele anti-tanc (ATGM) cu care este echipat au o rază maximă de 5 km. La acestea se adaugă mitraliere și un lansator de grenade.

„Tunul poate folosi inclusiv muniție specială anti-dronă”, potrivit managerului de program al Redback.

Vehiculul poate fi oferit în variantă cu turelă cu echipaj sau fără echipaj (unmanned). Prima variantă are un echipaj de trei persoane și poate transporta 6–8 militari, în funcție de echipamentul acestora.

În total, Hanwha oferă nouă versiuni de Redback, inclusiv un model de comandă și control și o ambulanță militară.

Compania sud-coreeană Hanwha a fost fondată în 1977 și produce, printre altele, motorul pentru avionul de nouă generație KF-21 Boramae, dezvoltat de Coreea de Sud. Compania are trei fabrici în orașul Changwon.