Un șemineu în care ard lemne a fost cel mai vizionat program al serviciului de streaming de Boxing Day (26 decembrie) în Marea Britanie, depășind noua serie Squid Game, scrie The Guardian.
În mod normal, Netflix plătește cele mai mari vedete din lume și utilizează cele mai moderne efecte speciale pentru a ține familiile departe de televiziunea clasică în perioada sărbătorilor.
Anul acesta, însă, telespectatorii Netflix au fost atrași de una dintre cele mai vechi surse de fascinație ale omenirii: focul.
O tradiție recentă de Crăciun de a transmite flăcări false în sufragerie a fost consolidată anul acesta, când un foc virtual a devenit cel mai vizionat spectacol al companiei americane de streaming.
Crackling Birchwood Fireplace, cu o durată de o oră, a devansat noua serie din Squid Game pentru prima poziție în Marea Britanie pe serviciul de streaming în seara de Boxing Day.
Emisiunea prezintă în buclă imagini cu arderea lemnului. Conform descrierii programului, „buștenii de mesteacăn care pocnesc și pocnesc creează atmosfera pentru o distracție relaxantă, în timp ce un foc frumos prinde viață cu cărbuni incandescenți și flăcări dansante”.
O variație a șemineului pentru franciza de acasă, Classic Crackling Fireplace, a fost a treia cea mai vizionată emisiune TV de Boxing Day. Acesta le oferă telespectatorilor șansa de „a se bucura de priveliștile și sunetele unui foc adevărat care dă căldură și o strălucire festivă petrecerilor, reuniunilor de familie – sau unei nopți liniștite acasă”.
Până vineri, popularitatea vizionării acestor șeminee virtuale a scăzut, dar acestea se aflau încă în top 10 emisiuni din Regatul Unit, pe locurile 6 și 9.
Netflix difuzează șeminee virtuale încă din 2013, când a fost difuzat pentru prima dată originalul Fire Place for Your Home. De atunci au existat o serie de variații pe această temă, inclusiv Bridgerton: Fireplace, Mid-Century Modern Fireplace și Family Pack: Fireplace, care prezintă un foc de tabără.
Popularitatea flăcărilor virtuale atinge cote maxime de Crăciun. Anul trecut, două programe cu șeminee au fost a doua și a treia cea mai urmărită emisiune din Regatul Unit în ziua de Crăciun.
Iar fenomenul nu este limitat la Marea Britanie. Crackling Birchwood Fireplace a ajuns pe primul loc pe Netflix și în Canada în acest an. Și a ocupat locul 2 în clasamentul Netflix Boxing Day din SUA, cu versiunea clasică pe locul 5.
Pe canalul YouTube al Netflix există chiar și un documentar de culise despre realizarea programului, care prezintă un regizor care selectează cu grijă buștenii pentru a fi în prim-plan.