Vânzările de automobile pe piaţa chineză, cea mai mare din lume, au urcat cu 2,1% în aprilie, faţă de luna precedentă, o încetinire a ritmului de creştere, în urma atenuării efectelor măsurilor de stimulare şi a reducerilor de preţ, transmite Reuters.
În aprilie, au fost vândute în China 1,65 milioane de maşini, a anunţat marţi Asociaţia Constructorilor de Automobile din China (CPCA), un avans de 54,5% faţă de perioada similară din 2022, când restricţiile au afectat producţia şi vânzările.
În primele patru luni din 2023, vânzările de automobile au scăzut cu 1,4%, al 5,98 milioane de unităţi, comparativ cu perioada similară din 2022.
În aprilie, vânzările de vehicule electrice şi hibride plug-in au scăzut cu 3,6% faţă de luna precedentă, reprezentând 32% din totalul vânzărilor de maşini, arată datele CPCA.
Liderul pieţei chineze pe acest segment au fost grupul chinez BYD (cu o cotă de piaţă de 37%), în timp ce producătorul american Tesla a avut o cotă de piaţă de 7,6%.
În 2023, CPCA se aşteaptă ca vânzările de vehicule electrice pe piaţa chineză să atingă 8,5 milioane de unităţi, reprezentând 36% din totalul vânzărilor de maşini noi.