Spotify Technology a anunțat marți rezultatele din trimestrul al patrulea, care au depășit așteptările atât în ceea ce privește numărul de utilizatori activi, cât și cel al abonaților, și a prognozat că numărul de ascultători va ajunge la 500 de milioane în următorul trimestru, scrie Reuters.
Numărul de utilizatori activi lunari a crescut la 489 de milioane în trimestrul respectiv, depășind previziunile Spotify și ale analiștilor de 477,9 milioane.
Abonații premium, care reprezintă cea mai mare parte a veniturilor companiei, au crescut cu 14%, la 205 milioane, depășind estimările de 202,3 milioane, potrivit datelor IBES de la Refinitiv.
Creșterea a fost determinată de campaniile de marketing și de faptul că mai mulți ascultători s-au înregistrat în țări precum India și Indonezia.
În afară de prognoza de jumătate de miliard de utilizatori, Spotify se așteaptă, de asemenea, ca numărul abonaților premium să ajungă la 207 milioane în trimestrul curent și la venituri de 3,1 miliarde de euro. Analiștii se așteptau la 202 milioane de abonați și venituri de 3,05 miliarde de euro.
Veniturile sale trimestriale au fost de 3,2 miliarde de euro, peste estimările analiștilor de 3,16 miliarde de euro.
Spotify și-a prezentat anul trecut planurile de a obține 1 miliard de utilizatori până în 2030 și de a ajunge la venituri anuale de 100 de miliarde de dolari. Săptămâna trecută, Spotify a anunțat că intenționează să concedieze 600 de angajați, încercând să își controleze cheltuielile de exploatare, care au crescut anul trecut cu o viteză dublă față de cea a veniturilor sale.
În 2023, compania se așteaptă ca veniturile să înceapă să crească mai repede decât cheltuielile de exploatare, care au sărit din cauza creșterii numărului de angajați și a costurilor de publicitate mai mari.