Creşterea preţului motorinei şi benzinei începe să se repercuteze asupra industriei de shipping

shipping-container-4245980_1280 Foto: Pixabay

Industria de shipping începe să resimtă efectele creşterii preţurilor la motorină şi benzină, transmite agenția Bloomberg, citată de Agerpres.

Combustibilul utilizat de navele maritime poate fi produs din aceleaşi ingrediente pe care companiile de rafinare le utilizează pentru producţia de motorină şi benzină. Însă creşterea marjelor de profit în cazul motorinei şi benzinei face producţia acestor combustibili mai atractivă pentru companiile de rafinare, astfel că rezultatul constă în livrări mai mici de combustibili pentru sectorul maritim.

Combustibilul este cea mai mare categorie de cheltuieli pentru industria de shipping astfel încât orice creştere de preţ înseamnă mai multe presiuni inflaţioniste asupra unor lanţuri globale de aprovizionare globale deja tensionate. Preţul combustibilului pentru nave în portul Rotterdam a ajuns zilele trecute la cel mai ridicat nivel de după 2019, după o creştere de 23% comparativ cu situaţia de la începutul anului.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

“Este un motiv în plus pentru care preţurile mondiale la materii prime şi inflaţia sunt atât de ridicate”, spune Mark Williams, analist specializat pe produse petroliere şi rafinate la firma de consultanţă Wood Mackenzie Ltd.

O mare parte din creşterea preţului combustibilului pentru nave este cauzată de scumpirea petrolului, care este materia primă din care sunt produşi majoritatea combustibililor pentru nave. Regulile implementate în 2020, care obligă transportatorii maritimi să utilizeze mai mult combustibil cu un conţinut redus de sulf, au contribuit şi ele la creşterea costurilor.

În Europa, însă, preţul combustibilului maritim cu nivel foarte scăzut de sulf (VLSFO) a crescut mult mai rapid decât preţul petrolului. Aceasta pentru că livrările reduse se datorează, parţial, şi pieţei solide de motorină din regiunea Europei, consideră Mark Williams.

În condiţiile în care fac profituri ridicate din producţia de motorină, companiile de rafinare sunt stimulate să direcţioneze ingredientele cu un conţinut scăzut de sulf spre producţia de motorină mai degrabă decât spre producţia de VLSFO. Acelaşi lucru este valabil şi pentru piaţa de benzină. Este mai atractiv să direcţionezi ingrediente cu un conţinut redus de sulf spre acele unităţi care produc combustibili rutieri decât spre producţia de VLSFO.

De asemenea, piaţa europeană de VLSFO a fost susţinută şi de o oportunitate de arbitraj la începutul anului, care a făcut ca navele cargo să plece din regiunea Europei pentru a obţine preţuri mai bune în Asia fapt care, alături de rafinarea redusă, a condus la livrări mai limitate, concluzionează Mark Williams.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: