Criza de microprocesoare care afectează sectorul auto face noi “victime”: General Motors (GM) şi Ford au anunţat joi că vor suspenda temporar producţia într-o serie de fabrici de montaj, relatează agenţia EFE, citată de Agerpres.
Fabrica de montaj de la Spring Hill, în Tennessee, unde se produc modelele Cadillac XT5, Cadillac XT6 şi GMC Acadia, va fi oprită de luni timp de două săptămâni, în timp ce fabrica de la Lansing Delta Township, care produce modelele Chevrolet Traverse şi Buick Enclave, îşi va suspenda operaţiunile timp de o săptămână, începând din 19 aprilie. Fabrica de la Ramos, din Mexic, nu va mai produce modelul Chevrolet Blazer timp de şase zile, începând cu aceeaşi dată, dar va continua să fabrice modelul Chevrolet Equinox. Pe de altă parte, GM a adăugat că terminalul de montaj de la Wentzville, unde se produc camionetele Chevrolet Colorado şi GMC Canyon, va reintra în funcţiune luni, după ce a fost oprit din 29 martie.
Cel mai mare producător auto din SUA îşi va extinde suspendările de producţie la fabricile din Fairfax, Lansing Grand River, ambele în SUA, şi Ingersoll, în Canada. GM, la fel ca şi alţi producători afectaţi de lipsa de chip-uri la nivel mondial, au decis să utilizeze microprocesoarele disponibile pentru fabricarea modelelor mai rentabile, în special SUV -uri şi camionete de dimensiuni mari.
În paralel, Ford şi-a anunţat angajaţii că va suspenda acordarea vacanţei tradiţionale de două săptămâni din vară la majoritatea fabricilor din SUA pentru a recupera producţia “pe care a pierdut-o” în prima jumătate din 2021 din cauza lipsei de microprocesoare. În mod normal, Ford opreşte producţia la majoritatea fabricilor la finele lui iunie – începutul lui iulie. Totodată, producătorul auto a subliniat că săptămâna viitoare va opri producţia la fabricile de montaj de la Chicago şi Flat Rock din cauza lipsei de chip-uri, în timp ce la Kansas City nu va mai produce furgoneta Transit, dar va menţine în fabricaţie camioneta F-150. Fabrica din Ohio va funcţiona cu ture de lucru reduse.