Companiile pot fi vulnerabile în fața unor crize reputaționale în anul 2025, în contextul politic și economic actual, potrivit unui studiu făcut de Agenția de Comunicare Rogalschi Damaskin. Studiul a fost desfășurat pe platforma Insight Lab la începutul anului acestuia cu respondenți din domeniul jurnalismului.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Toate companiile sunt expuse unui risc de criză de ruputație, însă cele mai afectate pot fi cele care asigură economia la nivel macro. Pentru a rezolva aceste probleme, e nevoie ca firmele să pregătească un set de instrumente care să asigure o comunicare eficientă cu publicul său, arată studiul.

Mediul de afaceri poate fi expus la criză în următoarele 12 luni din cauza alegerilor prezindențiale care vor avea loc în luna mai, spun 40,30% dintre respondenți. Jurnaliștii consideră că factorii declanșatori ai crizei sunt implementarea unor noi taxe și creșterea celor existente, inflația și scăderea economiei.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Domeniile care vor avea parte de crize de comunicare tot din cauza contextului economic sunt domeniul de energie, petrol și gaze, industria financiar – bancară, tehnologia și comunicațiile, asigurările, serviciile pentru piața muncii, piața imobiliară, transporturile și mobilitatea.

Jurnaliștii respondenți sunt de părere că există o serie de metode prin care companiile pot gestiona aceste crize, acestea fiind opiniile și analizele de piață, campaniile de comunicare, cercetările de piață și campanii de responsabilizare socială.

Rezultatele arată că 3,6% din 5 respondenți consideră că firmele străine au de pierdut în fața celor românești.