Companiile pot fi vulnerabile în fața unor crize reputaționale în anul 2025, în contextul politic și economic actual, potrivit unui studiu făcut de Agenția de Comunicare Rogalschi Damaskin. Studiul a fost desfășurat pe platforma Insight Lab la începutul anului acestuia cu respondenți din domeniul jurnalismului.
Toate companiile sunt expuse unui risc de criză de ruputație, însă cele mai afectate pot fi cele care asigură economia la nivel macro. Pentru a rezolva aceste probleme, e nevoie ca firmele să pregătească un set de instrumente care să asigure o comunicare eficientă cu publicul său, arată studiul.
Mediul de afaceri poate fi expus la criză în următoarele 12 luni din cauza alegerilor prezindențiale care vor avea loc în luna mai, spun 40,30% dintre respondenți. Jurnaliștii consideră că factorii declanșatori ai crizei sunt implementarea unor noi taxe și creșterea celor existente, inflația și scăderea economiei.
Domeniile care vor avea parte de crize de comunicare tot din cauza contextului economic sunt domeniul de energie, petrol și gaze, industria financiar – bancară, tehnologia și comunicațiile, asigurările, serviciile pentru piața muncii, piața imobiliară, transporturile și mobilitatea.
Jurnaliștii respondenți sunt de părere că există o serie de metode prin care companiile pot gestiona aceste crize, acestea fiind opiniile și analizele de piață, campaniile de comunicare, cercetările de piață și campanii de responsabilizare socială.
Rezultatele arată că 3,6% din 5 respondenți consideră că firmele străine au de pierdut în fața celor românești.