Cum a crescut piața Electro-IT în pandemie: vânzările de tablete s-au dublat în primul trimestru, comerțul cu aspiratoare a crescut cu 50%

tehnologie, tableta Sursa foto: Pixabay

O serie de produse din categoriile de bunuri de folosință îndelungată au reușit să beneficieze de contextul impus de restricțiile de deplasare, ca urmare a pandemiei COVID-19. Vanzările de produse electronice și electrocasnice pentru gătit, curățenie sau pentru lucru de acasă au crescut cu peste 50% atât în anul 2020, cât și în primul trimestru al anului 2021 față de aceeași perioadă a anului anterior, arată raportul GfK Market Intelligence cu privire la vânzările retailerilor către clientul final în România.

Trendurile @ Home s-au manifestat în piața de produse de folosință îndelungată atât la nivel global, cât și în Romania în cursul anului 2020. În anul 2021 tendința de creștere a cheltuielilor pentru categoriile de produse electronice sau electrocasnice care participă la creșterea confortului acasă a continuat să fie prezentă în piața românească.

În primul trimestru al anului 2021 achizițiile românilor de produse care fac mai ușoară munca de acasă și curățenia au continuat să înregistreze creșteri substanțiale în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Astfel, vanzările de tablete s-au dublat în primul trimestru al anului 2021 în comparație cu primul trimestru al anului 2020, iar vânzările de computere mobile au crescut cu peste 50%.

De asemenea, vânzările de aspiratoare au crescut cu peste 50%, principalii driveri de creștere fiind produsele premium de tip robot și aspiratoare verticale.

Vânzările de produse electrocasnice pentru gătit și mașinile de cafea au continuat, de asemenea, să crească în anul 2021 în contextul în care restaurantele nu sunt complet deschise iar în noul stil de viață al consumatorilor gătitul și gospodăria în sine au căpătat o mai mare importanță.” declară Darius Ile, Market Inteligence Specialist, GfK România.

În primul trimestru al anului 2021, friteuzele  și-au dublat vânzările în comparatie cu aceeași perioadă a anului anterior, iar cuptoarele încorporabile și aragazurile, precum și plitele încorporabile au crescut vânzările cu peste 50%.

De asemenea, creșterea investițiilor în tehnologie a contribuit la creșterea confortului de acasă. În primul trimestru al anului 2021 au continuat să crească semnificativ vanzările de electrocasnice de tip smart connect, produse care se conectează la o aplicație mobilă. Astfel masinile de spălat smart connect au înregistrat creșteri ale vânzărilor de peste 500%, raportându-ne încă la o bază relativ mică. Uscătoarele de rufe smart connect au înregistrat o dublare a vânzărilor, iar masinile de spălat rufe smart connect au înregistrat o creștere a vânzărilor de aproximativ 40%.

O altă tendință care s-a manifestat în această perioadă în rândul consumatorilor este cea de îmbunatățire a calității vieții și sănătății. Acest trend s-a tradus în creșterea vânzărilor de produse cu funcția steam atât în Europa, cât și în România. Creșterea vânzărilor de mașini de spălat rufe cu aburi, mașini de spălat vase cu abur, precum și uscătoare de rufe cu aburi a ajuns la peste 50% în anul 2020 dar și în primul trimestru al anului 2021 în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior, mai arată raportul.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: