Germania a scăzut prețul pentru transportul public la 9 euro, lucru care a dus la mai puțin trafic la orele de vârf, potrivit unei analize realizată de Tomtom.
Datele „sugerează că această scădere este legată de introducerea tichetului de nouă euro”, a declarat Ralf-Peter Schäfer al Tomtom, companie specializată în geolocație. „Navetiștii au pierdut mai puțin timp conducând spre și de la locul de muncă în iunie decât în mai în aproape toate orașele analizate”.
Mai exact, experții au comparat cât de aglomerat era traficul la orele de vârf în zilele lucrătoare din săptămânile calendaristice 20 și 25. Perioadele au fost alese pentru a evita efectele vacanțelor și ale sărbătorilor legale. Rezultatul este clar: „În primele zile de la introducerea tichetului de nouă euro, datele Tomtom nu au arătat aproape niciun efect al măsurii asupra traficului auto. Între timp, însă, un efect pozitiv asupra fluxului de trafic poate fi observat în aproape toate orașele din Germania”, a declarat Schäfer.
Îmbunătățirea traficului s-a văzut cel mai bine în Hamburg și Wiesbaden. Pe un traseu care ar dura 30 de minute fără trafic, șoferii au pierdut în medie cu 4,2 minute mai puțin în Hamburg și cu 3,9 minute mai puțin în Wiesbaden. În orașul Karlsruhe, traficul a rămas neschimbat.
Potrivit Asociației companiilor de transport germane (VDV), aproximativ 21 de milioane de bilete speciale au fost vândute la nivel național în iunie, prima lună de valabilitate a biletului de nouă euro.