Cum evită autoritățile înghesuiala pe Aeroportul Otopeni: pasagerii sunt debarcați din avioane în grupuri de maximum 50

Aglomeraţie Aeroport Otopeni

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, administratorul aeroportului Henri Coandă, a decis să permită debarcarea pasagerilor din avioane în grupuri de câte 50, la interval de 15 minute. Măsura are ca scop evitarea înghesuielii din aeroport.

“Se asigură astfel condiţii mai bune pentru distanţarea pasagerilor în autobuze, pe flux şi în zona de verificare a documentelor. Pasagerii sosiţi din Uniunea Europeană (sau din Norvegia, Elveţia, Islanda sau Liechtenstein) care posedă certificatul verde european Covid vor fi dirijaţi de către personalul aeroportului pe fluxul verde, direct către ghişeele de frontieră. Se va acorda prioritate familiilor însoţite de minori şi persoanelor cu mobilitate redusă”, arată Compania de Aeroporturi într-un comunicat citat de Agerpres.

Decizia a venit după ce în ultimele zile în aeroport s-au format cozi imense.

Pe fluxul de sosiri internaţionale, o parte dintre pasageri vor fi dirijaţi către fluxul destinat curselor charter, unde sunt în funcţiune atât patru ghişee DSP suplimentare, cât şi patru puncte de control de paşapoarte, cu personalul aferent, inclusiv angajaţi ai aeroportului. În terminal, în special în zonele unde se creează aglomeraţie, se suplimentează efectivele Jandarmeriei şi Poliţiei Transporturi Aeriene, iar numărul de medici ai DSP va fi crescut cu şase pe fiecare tură, la orele de vârf de sosiri, menţionează CNAB.

De asemenea, prin introducerea, din 20 decembrie, a formularului digital de localizare PLF (Passenger Locator Form), se simplifică operaţiunile de control al documentelor, acesta făcându-se numai la ghişeele Poliţiei de Frontieră. Acest fapt va reduce mult timpul de aşteptare, susține compania.

“Întrucât se estimează un număr mare de pasageri pe fluxul de plecări internaţionale, atât în zilele de după Crăciun cât, mai ales, în primele zile din ianuarie 2022, au fost deschise toate cele 13 filtre de control de securitate, care vor funcţiona la capacitate maximă în orele de vârf, iar alocarea ghişeelor de check-in către companiile aeriene/agenţii de handling se va efectua dinamic, pentru o încărcare echilibrată şi reducerea aglomeraţiei”, se mai spune în comunicat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *