Cum explică drumarii tragedia de pe Autostrada „patinoar” A1 Sibiu – Boița: Mașina care a derapat avea anvelope de vară, uzate, iar materialele antiderapante nu fac față în condiții de ploaie înghețată. Sărărițele au trecut la 30-40 de minute

Anvelopa Accident A 1 Sibiu-Boita

Șoferița autoturismului (BMW) care ar fi provocat accidentul de duminică de pe Autostrada A1 Sibiu – Boița avea anvelope de vară și uzate, deși Codul rutier îi obligă pe conducătorii auto să-și echipeze mașinile cu anvelope de iarnă atunci când asfaltul este acoperit cu zăpadă sau polei, anunță luni Compania de Drumuri, în prima reacție după carambolul produs duminică noaptea pe Autostrada Sibiu – Boița, accident în urma căruia o persoană și-a pierdut viața după ce a căzut de pe viaduct.

CNAIR, prin Regionala de Drumuri și Poduri Brașov, nu explică totuși de ce autostrada nu a fost închisă preventiv, imediat ce a început înghețul, iar traficul deviat pe DN 7 Valea Oltului, zona viaductului transformat în „patinoar” fiind cu risc mare de îngheț.

DRDP Brașov a explicat că fenomenul de ploaie înghețată este greu de combătut, iar intervalul de trecere cu sărărițe a fost de 30-40 de minute.

„Așa arăta cauciucul mașinii care a provocat accidentul de aseară de pe autostrada A1, între Sibiu și Boița! Din păcate accidentul în lanț a provocat și o victimă, după ce unul dintre șoferi a căzut de pe pasaj, în timp ce a încercat să se refugieze din calea mașinilor care circulau cu mare viteză. Accidentul s-a produs în condiții de ploaie înghețată care estre foarte greu de combătut pentru că gheața acoperă imediat orice material antiderapant. Cele 8 utilaje din cadrul CIC Boița au acționat cu materiale antiderapante în continuu începând cu ora 18.45 (codul galben de ploaie înghețată fiind emis ulterior, în jurul orei 19), imediat după ce a început ploaia, cu treceri o dată la 30 – 40 de minute pe întregul sector dintre Mohu și Boița. În paralel, pe toate panourile de afișaj de pe întregul sector de autostradă au fost afișate mesaje de avertizare cu privire la carosabil alunecos și restricție de viteză la 60 km/h. Unul dintre panourile acestea fiind amplasat la doar 1,3 km înainte de zona în care s-a întâmplat accidentul. Circulația a fost reluată după aproximativ 6 ore, doar după ce ne-am asigurat că nu mai există pericol de alunecare pe șosea. Le atragem atenția șoferilor să se conformeze recomandărilor afișate pe panourile de avertizare pentru că acestea au scopul de a le proteja viața. De asemenea, recomandăm celor care sunt implicați în accidente ca, după ce anunță autoritățile, să se retragă pe banda de urgență sau să rămână în mașini pentru a nu se expune pericolelor de pe autostrăzi”, arată instituția.

Primul lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești a fost deschis în decembrie 2022, iar pe viaducte, la Tălmaciu și Tălmăcel, se circulă cu restricții de viteză.

Comentarii

  1. CNAIR, prin Regionala de Drumuri și Poduri Brașov nu explică Nimic.
    Aveti un ciot de autostrada.
    Ce faceti cu el?
    Va scuzati cu toate imbecilitatile din lume!
    Vai de voi papagalilor , mor oameni nevinovati si va scuzati!
    😡

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *