Cum încearcă Spania să salveze mii de locuri de muncă, după închiderea fabricilor Nissan din Barcelona? Au fost propuse 17 proiecte pentru facilitățile producătorului auto nipon

fabrica nissan avila Sursa foto: europe.nissannews.com

 

Ameninţată de decizia Nissan de a-şi închide până la finalul anului cele trei fabrici din zona Barcelonei, Spania caută o alternativă pentru salvarea a mii de locuri de muncă, scrie Reuters, citat de Agerpres. O fabrică unde să fie produse baterii pentru vehiculele electrice se află printre cele 17 proiecte propuse de 13 companii pentru facilităţile Nissan, a explicat Raul Blanco, secretar de stat pentru industrie în Guvernul de la Madrid.

Cele mai multe propuneri sunt legate de mobilitatea electrică, au spus anterior oficialii spanioli. Grupul suedez Volta Trucks, care produce vehicule electrice, este printre puţinii licitatori care şi-au făcut public interesul pentru fabricile Nissan, unde ar putea fi fabrica modelul Volta Zero.

Fabricile Nissan au aproximativ 3.000 de angajaţi în mod direct şi 20.000 în mod indirect, dacă se ţine seama de furnizori. Cum închiderea unităţilor se apropie, ca parte a planului global de restructurare al producătorului auto nipon, sindicatele cer găsirea unor alternative şi solicită autorităţilor să-şi accelereze eforturile pentru rezolvarea problemei. În 13 mai ar putea avea loc un protest la Barcelona.

“Suntem optimişti până în ultimul moment”, a răspuns Blanco când a fost întrebat dacă va apărea un proiect viabil pentru salvarea locurilor de muncă. “Muncim intens pentru rezolvarea problemei”, prioritatea o reprezintă garantarea numărului maxim de slujbe, a adăugat oficialul spaniol.

Totuşi, Blanco a apreciat că planificatul proiect al SEAT, subsidiara spaniolă a Volkswagen, şi a firmei de utilităţi Iberdrola, de a construi o fabrică unde să fie produse baterii pentru vehiculele electrice este probabil prea mare pentru a fi găzduit de principala fabrică a Nissan din Barcelona, de 500.000 metri pătraţi.

Guvernul de la Madrid sprijină planul unei astfel de fabrici, pentru a reduce dependenţa de bateriile din China, şi speră să o construiască în parteneriat public-privat, folosind fondurile europene de redresare.

Din fondurile UE de redresare, Spania ar urma să beneficieze de aproximativ 140 miliarde de euro până în 2023 şi intenţionează să aloce o mare parte pentru finanţarea unor proiecte industriale majore, menite să resusciteze şi să modernizeze economia, afectată sever de efectele pandemiei de coronavirus (COVID-19).

Sursa foto: europe.nissannews.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *