Cum irosesc firmele de stat banii din taxele plătite de contribuabili: Romaero, al șaptelea an consecutiv de pierderi masive. Politrucii din conducerea companiei: un fost șef la Piața din Buzău, un rezervist SRI și un PSD-ist specializat în artilerie

Romaero, aeroport, Aeroportul International Bucuresti Baneasa Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Cum irosesc firmele de stat banii din taxele plătite de contribuabili: Romaero, al șaptelea an consecutiv de pierderi masive. Politrucii din conducerea companiei: un fost șef la Piața din Buzău, un rezervist SRI și un PSD-ist specializat în artilerie

Compania cu capital majoritar de stat Romaero, specilizată în aviație, a raportat în primele 6 luni ale anului 2024 o pierdere de 24 de milioane de lei, potrivit datelor de la Bursa de Valori, citate de News.ro. Este al șaptelea an de pierderi financiare pentru compania în conducerea căreia guvernele succesive au impus persoane fără nici o legătură cu domeniul aeronautic.

Romaero e încă una dintre firmele de stat ținute artificial în viață, în ciuda pierderilor financiare constante care grevează bugetul statului. În situații similare sunt Tarom sau companiile feroviare. Toate aceste companii au în comun o conducere puternic politizată, formată din sinecuriști de partid sau foști ofițeri ai serviciilor secrete.

Analize Economedia

MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta

Astfel, la sfârșitul exercițiului financiar 2023, Romaero a înregistrat o pierdere contabilă în valoare de 142 de milioane de lei, iar în 2022, o pierdere de 53 de milioane de lei. În 2021, compania înregistrase o pierdere de 62 de milioane de lei, în 2020 o pierdere de 55 de milioane de lei, în 2019 o pierdere de 51 de milioane de lei, iar în 2018 o pierdere de 35 milioane de lei.

Iată câțiva dintre membrii conducerii Romatsa care nu au legătură cu domeniul aeronautic:

Ionel-Daniel Butunoi, președintele Consiliului de Administrație. A fost senator PSD, a condus comisia pentru energie. E absolventul Institutului Militar de Artilerie de la Sibiu. Zero legături cu domeniul aviației.

Alexandru Bușcu (membru în CA). A fost șeful Piețelor Buzău și membru al Consiliului Județean Buzău, județul de unde provine premierul Marcel Ciolacu. În trecut a fost șef de hală la o firmă de termopane, dar și pilot militar. La rubrica de aptitudini din CV a trecut printre altele și ”o cultură generală bogată”.

Alexandru Roland Săvulescu. E ofițer pensionar SRI, potrivit CV-ului său. Are un doctorat la Universitatea Valahia din Târgoviște, cunoscută drept fabrică de doctorate pentru politicieni și ofițeri din armată, poliție și serviciile secrete. Nici o legătură cu domeniul aeronautic.

Alexandru Ștefan Deaconu. A fost director la Institutul PNL și a lucrat la Electrocentrale București la direcția de control și securitate. Nici o legătură cu domeniul aeronautic.

Alexandru Hazem Kansou. Considerat un om de încredere al lui Florentin Pandele, primarul din Voluntari, Kansou a condus constant firme de stat precum Radiocom, STB, BTT și Publivol. Nu are nici o legătură cu domeniul aeronautic.

Romaero a intrat în ianuarie 2024 în procedura de insolvenţă în formă generală, prin reorganizare judiciară.

Cei mai mari creditori ai companiei sunt Fiscul și băncile BCR și CEC.

Acţiunile companiei au fost suspendate pe 17 ianuarie 2024, de la tranzaţionare.

Compania are o experienţă de peste 50 de ani în execuţia de piese şi ansamble pentru aeronave civile şi militare, care se execută începând cu anul 1968.

Societatea este deţinută în proporţie de 56,71% de statul român prin Ministerul Economiei, urmat de Longshield Investment Group SA (23,24%), Fondul Proprietatea (18,87%).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.