Cum vor munci angajații din IT după pandemie? (P)

angajat, laptop, it

Odată cu pandemia, nevoile angajaților s-au schimbat și, din ce în ce mai mulți s-au orientat către medii de muncă stabile, axate pe nevoile lor. Totodată, companiile s-au adaptat acestor cerințe și au încercat să le asigure angajaților un echilibru între viața profesională și cea personală. După doi ani, modelul tradițional de muncă s-a schimbat drastic, ducând la apariția sistemelor hibrid sau de “Work from home”. 

Într-o industrie competitivă precum IT-ul, flexibilitatea muncii a reprezentat dintotdeauna un beneficiu sau chiar un criteriu de alegere a jobului, iar angajații puteau opta pentru “Work from home”, înainte de începutul crizei sanitare globale. Acest trend a fost accentuat de pandemie prin adaptarea forțată a companiilor la schimbările bruște și la restricțiile impuse. Luxoft a fost una dintre companiile care a reușit să își digitalizeze complet activitatea și, în mai puțin de o lună le-a oferit angajaților toate resursele necesare. În acest context, reprezentanții Luxoft consideră că aceste trenduri flexibilizează munca și cum se raportează angajații la ea.

“Munca de la distanță începe să dicteze tot mai mult direcțiile în care se îndreaptă piața muncii în domeniul IT, iar conceptul de «Work from home» nu mai reprezintă o noutate. De exemplu, încă de la începutul pandemiei, angajații noștri aveau posibilitatea de a lucra o zi pe săptămână de acasă, iar din decembrie 2020, am deschis primele poziții permanent remote, cu un proces de recrutare integral la distanță și am reușit astfel să ne extindem echipa în afara Bucureștiului, în Cluj, Iași, Timișoara și Brașov. Pentru noi, pandemia nu a generat schimbări majore în sistemul de lucru, deoarece am avut un dialog permanent cu echipele Luxoft România, pentru a înțelege grijile și nevoile lor și pentru a adopta, în consecință programe de lucru adaptate preferințelor lor. ” a declarat Monica Mardare, director HR Luxoft România.

Compania Luxoft este preocupată de eficiența modului de lucru în rândul angajaților, iar rezultate unui sondaj indică faptul că peste 70% dintre angajați sunt mulțumiți că pot lucra de oriunde din țară, iar o bună parte s-au mutat din București înapoi în orașul natal sau într-o casă de vacanță. Totodată, un alt sondaj a confirmat că o mare parte a angajaților va opta în continuare pentru munca de acasă, chiar și după încheierea pandemiei, iar cealaltă parte s-a poziționat în favoarea sistemului hibrid, însă doar un procent foarte mic mai preferă acum munca de la birou. 

În prezent, toți cei peste 2.000 de angajații lucrează remote și au libertatea de a alege modelul de lucru care li se potrivește – de la birou, hibrid sau remote, iar compania intenționează să recruteze încă 150 de angajați, conform pozițiilor deschise pe site-ul companiei. 

Fără a avea un orizont de așteptare în ceea ce privește terminarea pandemiei, lumea traversează o perioadă de tranziție. Până la stabilizarea situației create de COVID-19, cei mai mulți angajatori încearcă să ofere stabilitate la locul de muncă. În ceea ce privește viitorul, este cunoscut faptul că modul în care se va desfășura activitatea angajaților va fi orientată către un stil de lucru hibrid, sau poate chiar complet remote. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *