Żabka, cel mai mare lanț de magazine de proximitate din Polonia, a deschis primele cinci magazine în România, sub brandul Froo, în sistem de franciză. În cele 5 magazine lucrează în total 20 de angajați, potrivit reprezentanților Żabka.
Grupul, care deține, printre altele, un lanț de peste 10.000 de magazine Żabka în Polonia și Maczfit, o companie lider de catering dietetic, și-a unit forțele cu DRIM Daniel Distributie în februarie anul acesta, preluând pachetul majoritar într-o companie lider de distribuție FMCG în România. Froo sunt magazine moderne echivalente cu magazinele Żabka care operează în Polonia.
Reprezentanții companiei nu au dorit să dea mai multe informații despre câte magazine sub brandul Froo vor să deschidă în acest an în România, spunând că analizează diverse locații, fiind în negocieri și pentru alte 5-6 orașe din România.
„Următoarele 2-3 rânduri de magazine vor fi tot în București. Ne uităm în general la suprafețe de 50-100 mp pentru magazinele noastre”, spune Radu Trandafir, director general, Froo România.
În Polonia, retailerul deschide circa 3 magazine pe zi, ritmul de dezvoltare fiind unul foarte alert. În ceea ce privește planurile din România, reprezentanții Żabka spun că este posibil sa mențină aceelași ritm, însă va dura o perioadă.
„Este posibil (n.red-să deschidem trei magazine într-o zi). Este posibil la același nivel? Probabil că va dura o perioadă. În trei luni am deschis trei magazine și vom continua acest ritm. Încercăm să lucrăm cu aceeași viteză”, a declarat Anna Grabowska, director general Żabka International.
Doar 20% din produsele Froo vor fi poloneze
Reprezentanții companiei spun că 80% din produsele din magazine vor fi din România și mărci internaționale provenite de la furnizori români, în timp ce doar 20% vor fi din Polonia. Gama include sandvișuri Tommy Bites, produse de prânz Good Soul și băuturi Barefruit. Magazinul va mai avea și o gamă de gustări calde, cum ar fi hotdogi sau cartofi prăjiți, precum și cafea. În cele 5 magazine lucrează în total 20 de angajați.
Întrebați dacă vor exista și parteneriate cu fermierii locali, reprezentanții companiei au transmis că aceste colaborări se vor lega în funcție de nevoile și cerințele clienților.
Żabka a înregistrat venituri de 5 miliarde euro în Polonia, având 17 milioane de clienți. Retailerul este prezent în Polonia cu 10.000 de magazine și are 63.000 de angajați.