Dacia a scumpit din nou modelul electric produs în China, Dacia Spring, al cărui preț a ajuns la 21.400 de euro, de la 20.900 de euro de la 10 mai. În doar o lună, prețul a crescut cu 500 de euro, după ce anterior, în luna mai, compania a mai scumpit modelul cu 600 de euro. Înainte de scumpirea din ultimele luni, prețul mașinii era de 19.600 euro. Prețurile sunt înainte de subvențiile acordate de stat prin Rabla și Rabla Plus.
Spre comparație, Dacia vinde Spring cu doar 19.800 euro în Franța, iar în Germania modelul este mai scump: 22.550 de euro.
Dacia a aplicat o politică agresivă de scumpire a Spring, în ultimele luni, atât pe fondul dificultăților cu care se confruntă industria auto, dar și datorită interesului ridicat pentru ce era inițială „cea mai ieftină mașină electrică”. Spre comparație, la lansare, prețul oficial de comercializare al Dacia Spring în România începea de la 16.800 și putea ajunge la 18.100 de euro.
Dacia Spring s-a vândut în peste 27.000 de exemplare în Europa anul trecut, fiind pe locul 14 între mașinile electrice la vânzare în Europa. Numărul autoturismelor electrice Dacia Spring vândute în România a ajuns la 5.000. La nivel european, la sfârşitul lunii martie, se aflau deja în circulaţie aproape 40.000 de vehicule Dacia Spring. Dintre acestea, cele mai multe au fost înmatriculate în Franţa (peste 18.000 de unităţi), Italia (6.700) şi Germania (5.100).
Potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în intervalul ianuarie-mai 2022, primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt Dacia Spring, cu 1.884 unităţi, model lansat în 2021, fiind urmat de Tesla Model 3, Hyundai Kona, Volkswagen e-UP! şi Renault Zoe.
Mașina electrică de buget a Renault a demonstrat că există cerere și pentru mașinile electrice mai ieftine, mai ales că a fost scoasă pe piață pentru rezervare din martie 2021, iar primele modele au ajuns la clienți din octombrie 2021.