Dacia a schimbat identitatea vizuală a autovehiculelor într-o singură zi

Dacia

Dacia a aplicat noua sa identitate vizuală întregii sale game concomitent în trei fabrici diferite: mai exact în fabrica de la Pitești, în România, și în cele de la Casablanca și Tanger, în Maroc, scrie ANSA, potrivit Agenției de presă Rador.

Schimbarea, din punctul de vedere al imaginii, reprezintă primul pas al mărcii în contextul Renaulution.

În fabricile menționate mai sus, vehiculele ies de pe liniile de producție într-un ritm de un autoturism la fiecare 50 de secunde, rezultatul fiind că începând din dimineața zilei de 24 octombrie 2022, peste 3.100 de mașini sunt afectate zilnic de schimbarea identității vizuale.

Provocarea industrială de a schimba identitatea vizuală a întregii game într-o singură zi a fost și o provocare logistică, în condițiile în care echipa în cauză a trebuit să gestioneze introducerea a aproximativ 190 de componente noi de la 57 de furnizori diferiți, găsind soluții pentru compensarea întârzierilor.

În acest context, un rol important l-a avut instruirea, mai exact cursurile organizate pentru operatori care, concomitent cu un plan de producție important, au permis mărcii să poată conta pe activități de asamblare conforme pentru toate vehiculele.

Pentru a completa cadrul acestei operațiuni, trebuie menţionată şi provocarea comercială, în condițiile în care a fost necesar ca toate comenzile să fie preluate chiar înainte de introducerea în fabrici a noii identități de marcă.

Un nou logo și o nouă emblemă

Noua identitate vizuală vine cu un nou logo, o nouă emblemă și o culoare specifică.

Noua identitate vizuală este una pentru „o marcă modernă și mai digitală”, iar noul logo exprimă „simplitate și robustețe”, afirmă compania. Dacia are și o nouă culoare de brand, respectiv un verde kaki, despre care compania spune că este „o nuanță ce evocă apropierea de natură”.

Noul logotip și noua emblemă „au fost imaginate în cadrul echipei de Design, cu dorința de a exprima ceea ce este esențial mărcii Dacia”.

Astfel, logotipul, elementul central al noii identități vizuale, inspiră robustețe și stabilitate de la prima vedere, potrivit companiei. Desenul literelor este în mod voit minimalist – litera „D” este un „C” inversat – exprimând vizual atât simplitatea cât și ingeniozitatea specifice mărcii. Aspectul geometric al logotipului creează impresia că succesiunea de litere care îl compun se află într-o mișcare specifică unui angrenaj mecanic.

La rândul său, emblema este constituită din literele „D” și „C” unite asemenea componentelor unui lanț, exprimând astfel soliditate și legătură. Noua emblemă va permite identificarea cu ușurință a mărcii, chiar de la distanță.

„Simple și lizibile, cele două elemente forte – logotipul și emblema – exprimă soliditatea vehiculelor Dacia, partenere de drum pentru milioane de client”, afirmă compania.

Întregul univers grafic este în mod deliberat simplificat, susțin reprezentanții, amintind faptul că Dacia este un brand care se concentrează asupra a ceea ce este esențial. Diferitele elemente care compun acest univers grafic aduc coerență întregului, oferind totodată posibilitatea de a crea un conținut digital bogat. Acest sistem grafic este în egală măsură robust și flexibil, asemenea mărcii. Spre exemplu, litera „D” din logotip amintește de o săgeată care exprimă ideea de dinamism al unui brand orientat spre viitor.

Noua paletă de culori, având în centru nuanța verde-kaki, evocă apropierea de natură, un reper important pentru clienții companiei și un teritoriu unde vehiculele Dacia își pun în valoare pe deplin capacitățile, asemenea emblematicului Duster, potrivit reprezentanților.

O serie de culori secundare completează gama:
– trei culori din sfera „terestru-mineral” – Kaki închis, culoarea teracotei și nuanța nisipului.
– două culori contrastante – un portocaliu și un verde intens.

https://www.youtube.com/watch?v=c1gMwdc7EYg

Comentarii

  1. Dacia nu are nevoie de un nou logo nici de o noua sigla. Ci are nevoie de materiale mai rezistente pe masini, mai putin plastic de 2 bani (vandut la suprapret), cu o linie audio de calitate, cu scauna mai bune, care sa justifice pretul atat de mare al fiecarui model.
    Si in primul rand are nevoie de MOTOARE, nu de jucarii in 3 cilindrii pe benzina care gafaie cu aerul conditionat pus cand urca

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *