Un clasament al campionilor deprecierii în Franța evidențiază trio-ul Dacia: Sandero (benzină și diesel) și Logan, scrie publicația franceză de specialitate Automobile Magazine. Trebuie spus că aceste modele pornesc de la un nivel atât de scăzut încât au mai puțin „de pierdut” în timp decât vehiculele mai scumpe, ale constructorilor generalisti. În spatele modelelor Dacia, găsim câteva surprize, semn că reputația mărcii joacă un rol important.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Cu excepția cazului în care sunteți foarte bogat și cumpărați mașini care vor crește în valoare (acestea sunt din ce în ce mai rare), achiziționarea unei mașini nu este niciodată o investiție. Este o cheltuială pentru un serviciu, ca oricare alta. Dar dacă tot pierdeți bani, măcar să pierdeți cât mai puțin posibil. Și în acest mic joc, Dacia este campioană, scriu jurnaliștii francezi. Cel puțin asta reiese dintr-un studiu comparativ publicat Le Parisien pe baza datelor provenite de la prima platformă franceză de vânzare de mașini, Leboncoin.

Astfel, s-a realizat un calcul al deprecierii pe o perioadă de cinci ani pentru vehiculele ieftine, premium sau electrice, între prețul mediu afișat pentru vehiculele second-hand și prețul „mediu” al vehiculelor noi din 2020 pentru gama respectivă. Fără mare surpriză, modelele ieftine Dacia monopolizează podiumul, dar în spatele lor, o serie de modele străine eclipsează modelele franceze, care au mai multe dificultăți în a-și păstra valoarea. Ceea ce nu este chiar o surpriză, deoarece aceasta este tendința de la început sau aproape: mașinile urbane Peugeot, Citroën sau Renault sunt atât de răspândite încât le este mai dificil să își mențină valoarea. Cu atât mai mult în fața modelelor cu o reputație uneori superioară, în special în ceea ce privește fiabilitatea.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

Francezii aleg Dacia sau reputația

Primele trei locuri sunt ocupate de modele Dacia, dar prețul lor de pornire era atât de mic (în 2020) încât deprecierea este inevitabil redusă la 5 ani. Jurnaliștii francezi se întreabă dacă un model de 30.000 de euro precum Bigster va reuși să înregistreze aceste procente de depreciere la 5 ani.

În spatele cazului unic Dacia, mai multe modele urcă în clasament și se simte clar că reputația vehiculului sau a mărcii joacă un rol important: Volkswagen Polo pentru model, Suzuki Swift și Toyota Yaris pentru motive evidente de fiabilitate și reputație, în timp ce Swift, de exemplu, este foarte puțin răspândit în Franța în comparație cu Top 10. În ceea ce privește modelele preferate de francezi, Renault Clio pare să sufere mult mai puțin de depreciere decât Peugeot 208.

În orice caz, rețeta pentru o depreciere redusă este simplă: o mașină fiabilă, cu motor pe benzină și destul de compactă. Dieselurile, pe de altă parte, pierd clar teren.

Trebuie precizat că unele dintre modelele prezente în acest clasament nu mai sunt comercializate în prezent (Logan, Sandero diesel), dar erau încă în catalog în 2020. De aceea sunt prezente în clasament.

Model Combustibil Depreciere (2020-2025)
Dacia Sandero Benzină 14%
Dacia Sandero Motorină 23%
Dacia Logan Benzină 25%
Volkswagen Polo Benzină 27%
Suzuki Swift Benzină 30%
Toyota Yaris Benzină 30%
Renault Clio Benzină 33%
Volkswagen Polo Motorină 33%
Mitsubishi Space Star Benzină 35%
Nissan Micra Benzină 36%

 

Mașinile electrice, o adevărată gaură neagră pentru bani?

La Parisien a publicate și alte două clasamente. Primul se referă la reducerile de preț pe piața premium, iar concluzia este clară: francezii par să jure numai pe Mercedes! Numai acest brand se află în fruntea clasamentului. Un singur model BMW apare în Top 10 (BMW Seria 2). CLA, GLA, GLB și Clasa A ar fi astfel modelele premium care își pierd cel mai puțin din valoare în 5 ani. În schimb, BMW X2, Audi A5, Mercedes Clasa C și BMW Seria 3 sunt cele care se depreciază cel mai mult.

În ceea ce privește mașinile electrice, clasamentul este și mai redus, deoarece se bazează pe perioada 2020/2025. Dar valorile ridică semne de întrebare. Clasamentul Parisien se bazează pe „prețul mediu de achiziție în 2020” pentru gama fiecărui model. 60.280 de pentru o Tesla Model 3, de exemplu. Dar aceste prețuri nu sunt ponderate în funcție de vânzări (Modelele 3 Propulsion, mai ieftine, au fost cele mai vândute în Franța).

Studiul ajunge astfel la o valoare medie de 24.472 € în 2025 pentru Model 3, adică… o reducere de 59 %. Este chiar 61 % pentru Peugeot e-208 și 63 % pentru Renault Zoe. O diferență probabil foarte supraevaluată și, în realitate, mai mică, notează cei de la Automobile Magazine. Cu atât mai mult cu cât mulți clienți au beneficiat de bonusuri care reduc automat suma de plată la cumpărare. Și, prin urmare, pierderea la revânzare.