Dacia nu mai oprește temporar producția pe 30 iunie. Șeful Dacia: Criza semiconductorilor nu s-a terminat, este mai puțin intensă față de anul trecut. Vom mai putea vedea pe viitor astfel de opriri temporare ale producției

Dacia, masini dacia, Dacia, masini dacia,

Uzina Dacia de la Mioveni avea programat să își închidă temporar producția pe 30 iunie din cauza lipsei de semiconductori, însă compania a găsit o soluție la problemă și nu va mai exista o întrerupere a producției vineri, a precizat miercuri pentru Economedia Mihai Bordeanu, șeful mărcii Dacia în România. El a participat la o întâlnire cu jurnaliștii la fabrica de la Mioveni. Potrivit acestuia, criza semiconductorilor nu s-a terminat și spune că vom mai putea vedea pe viitor astfel de opriri temporare ale producției.

Reamintim că prima oprire temporară din acest an la Uzina Dacia de la Mioveni a avut loc în perioada 13-18 aprilie, care s-a suprapus cu vacanța de Paște, din lipsa de semiconductori. Dacia a mai oprit temporar producția anul trecut, pe 14 martie și 2 iulie, tot din lipsa componentelor.

„Am schimbat un pic modul în care facem planificarea în industria noastră. Am trecut de la o planificare pe termen foarte lung, în care discutam de planuri anuale, la una pe termen scurt care să ne permită să ne adaptăm rapid. Lucrurile au pornit de la semiconductori și au continuat foarte mult cu materii prime și pe partea logistică. Toate astea s-au legat, în rău, din păcate. Trebuie să ne adaptăm la această situație, am format un sistem destul de flexibil, în care, dacă ne lipsește o anumită piesă, cum este tabloul de board, care este un caz real, am decis să producem mașina fără acel element, iar apoi când îl primim revenim, punem piesa respectivă lipsă și mergem mai departe. Ne adaptăm la probleme și facem în așa fel încât să putem produce. Criza nu s-a terminat, acesta este un mesaj clar pe care vreau să-l transmit. Este mai puțin intensă acum decât anul trecut și în 2021, dar ea există”, a declarat Mihai Bordeanu, șeful mărcii Dacia în România.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Acesta a spus că există în continuare probleme cu aprovizionarea de componente, anul acesta jumătatea paharului fiind goală. Întrebat dacă mai vede întreruperi temporare forțate, acesta a spus că totul este posibil și vom mai putea vedea pe viitor astfel de opriri temporare ale producției.

„În permanență avem probleme cu semiconductorii și atunci trebuie să ne adaptăm. Când putem producem, când nu mai putem oprim. Dacă avem o veste bună, atunci revenim. Acesta este cazul și pentru ziua despre care vorbeam (n.r.-30 iunie). Am găsit o oportunitate. Anul acesta jumătate din pahar e plină, jumătate este goală. Tocmai se apropie jumătatea anului când tragem linie, producția va fi oprită trei zile, anul trecut erau nouă. Suntem mai bine de trei ori, însă nu am scăpat definitiv”, precizează Mihai Bordeanu.

Acesta nu poate preciza când se va termina criza componentelor, punând accent pe faptul că războiul de la graniță continuă. „Geopolitic vorbind suntem într-o situație mișcătoare. Nu pot să fac o previziune. Ne-am gândit de fiecare dată că va dura până la sfârșitul anului și la anul va fi mai bine, dar încă o dată nu avem nicio garanție”. 

Totuși, potrivit acestuia, timpii de livrare s-au înjumătățit în 2023 față de 2022, iar livrarea modelelor Duster 4×2, Sandero Stepway și Spring se poate face în cel mai scurt timp. Cel mai lung timp de livrare a mașinilor este între patru-cinci luni.

„Timpii de livrare variază foarte mult în funcție de model și grad de echipare. Termenul cel mai mic de livrare este imediat. Vorbim de un imediat ipotetic, că trebuie să semnăm pregătirea. Între imediat și patru-cinci luni. Producția pe anul acesta deocamdată este mai mare față de cea de anul trecut. Anul trecut a fost un an record pentru industrie. Noi și cu Ford împreună am produs peste jumătate de milion de mașini. Facem mai mult anul acesta față de anul trecut, până la finalul anului până la 330.000 de mașini, ceea ce ne apropie de maximul nostru istoric”, precizează șeful Dacia. 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: