Dacia se află pe primul loc în Franța în clasamentul vânzărilor către persoane fizice, cu aproape 100.000 de vehicule vândute în acest an (99.698 mașini în 20 decembrie), potrivit cifrelor furnizate de Autoways și citate de BFM TV.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Brandul românesc devansează astfel Renault, cu 91.246 vehicule vândute, Peugeot, cu 87.524 unități sau Citroën (51.972 înmatriculări).

Dacia depășește pentru prima oară în topul vânzărilor către persoane fizice în Franța Renault și Peugeot.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

„Era deja un succes, acum este un triumf. În acest an, Dacia a vândut mai multe mașini noi către persoanele fizice decât orice alt constructor”, notează publicația franceză.

Această performanță reprezintă o cotă pe piața persoanelor fizice de 14,4% în primele 11 luni ale anului. Potrivit datelor AAA Data, Renault are o cotă pe această piață de 13,6% iar Peugeot 13,3%.

BFM TV notează că piața persoanelor fizice reprezint în acest an 44% din vânzările de mașini noi, restul fiind împărțite între achizițiile de vehicule de către companii și firmele de închiriere de mașini. Dar reprezintă o piață simbolică, deoarece este vorba de preferințele reale ale persoanelor fizice.

Fenomenul Dacia nu este o surpriză, potrivit sursei citate, în condițiile în care Sandero era deja în 2020 “mașina preferată a francezilor”.

Clasamentul 2021 pe toate segmentele de piață rămâne dominat de Peugeot, Renault și Citroën. Dacia se clasează pe locul patru. O evoluție impresionantă, în condițiile în care brandul românesc, înființat în 1966 și cumpărat de grupul Renault în 1999, nu trebuia inițial să fie comercializat în Franța, notează BFM TV.