Daily Mail, proprietara ziarului MailOnline, a dat în judecată Google, acuzând faptul că puterea gigantului tehnologic pe piaţa publicităţii online determină reducerea veniturilor ziarelor, transmite Reuters.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Procesul federal împotriva Google şi a companiei sale mamă, Alphabet, susţine că Google controlează instrumentele folosite pentru a vinde publicitate, precum şi spaţiul de pe paginile publisherilor în care pot fi plasate anunţurile şi sistemul care decide unde vor fi plasate anunţurile.

”Lipsa concurenţei pentru inventarul publisherilor deprimă preţurile şi reduce cantitatea şi calitatea ştirilor disponibile cititorilor”, se afirmă în plângere.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Plângerea, care a fost înregistrată de către compania britanică la Curtea Districtuală a SUA din New York, mai afirmă că Google ”a pedepsit” publisherii care ”nu se supun practicilor sale”.

Google a numit revendicările procesului ”fără fond” şi ”inexacte”.

”Utilizarea instrumentelor noastre de tehnologie în domeniul publicitar nu are nicio influenţă asupra modului în care site-ul unui publisher se clasează în căutarea Google”, a afirmat Google într-un comunicat, potrivit căruia publisherii au multe opţiuni de a vinde spaţiu publicitar.

”Însăşi Daily Mail autorizează zeci de companii de tehnologie să îşi vândă şi să gestioneze spaţiul publicitar, inclusiv Amazon, Verizon şi multe altele”.

Google se confruntă cu acuzaţii similare într-un proces intentat de Texas şi un grup de alte state, în luna decembrie. Acest proces este unul dintr-o serie intentate împotriva Google şi Facebook la sfârşitul anului trecut.

Un grup bipartisan de parlamentari americani, condus de senatorul Amy Klobuchar şi de reprezentantul David Cicilline, a propus în martie un proiect de lege menită să faciliteze organizaţiilor de ştiri negocierea colectivă cu platforme precum Google şi Facebook, în speranţa de a creşte veniturile.

Reclamanţii în proces sunt Associated Newspapers şi Mail Media, care publică MailOnline.