Companiile aeriene de la nivel global s-au întrecut în a aduce o serie de beneficii din ce în ce mai luxoase – de la caviar cât cuprinde la galerii de artă la bord – pentru a-i tenta pe cei cu putere de cumpărare mare să opteze tot mai mult pentru cabinele premium, în vreme ce alte îmbunătățiri stagnează, notează Financial Times.
Cursa pentru îmbunătățirea produselor „soft” din timpul zborului are loc pe măsură ce perturbarea lanțului de aprovizionare din industria aerospațială a generat perioade lungi de așteptare pentru transportatorii care doresc să instaleze noi scaune sau să aducă avioane care să schimbe aspectul ofertei.
Qatar Airways a început să ofere caviar, de obicei rezervat celor care cheltuiesc cel mai mult la clasa întâi, clienților săi de la clasa business pe anumite rute. Săptămâna viitoare va lansa WiFi de mare viteză alimentat de tehnologia Starlink a lui Elon Musk. Între timp, compania taiwaneză China Airlines a încheiat anul acesta un parteneriat cu un restaurant de trei stele Michelin pentru a oferi un meniu de degustare în timpul zborului.
Emirates, care afirmă că a cheltuit peste 1 miliard de dolari pe vinuri și șampanii în ultimii 16 ani, a promovat în acest an contracte pentru utilizarea exclusivă a unor vinuri de la producătorii de șampanie Moët & Chandon, Veuve Clicquot și Dom Pérignon.
Experții din industrie au declarat că noile avantaje au variat de la artificii de marketing la upgrade-uri care au îmbunătățit cu adevărat experiența clienților.
„Companiile aeriene încearcă să găsească un punct de diferențiere pentru a atrage clienții și mizează pe consumul de produse soft pentru că este mai rapid iar lanțul de aprovizionare este mai rapid”, a declarat Jonny Clark, consultant al brandurilor companiilor aeriene.
Problemele de pe lanțul de aprovizionare au afectat industria de când au reînceput la scară largă călătoriile în 2022, după pandemia de coronavirus. Întârzierile de livrare din partea Boeing și Airbus au făcut ca multe aeronave să ajungă la clienți cu ani întârziere, în timp ce există, de asemenea, o penurie de scaune noi, producția lor fiind de asemenea întârziată.
Potrivit experților din industrie, un cumul de factori precum normele de certificare mai stricte, deficitul de forță de muncă și deficitul de componente electronice pentru sistemele de divertisment încorporate în zbor au contribuit la întârzierea livrărilor de scaune.
„Există o mulțime de lucruri mici pe care le puteți face”, a declarat directorul executiv al Etihad, Antonoaldo Neves, cu privire la retușurile de lux. „Pentru a obține scaune noi este nevoie de mult timp”.
Compania sa s-a concentrat pe rezolvarea problemelor care îi irită cel mai mult pe pasagerii frecvenți – bagaje pierdute, anulări și legături pierdute din cauza întârzierilor.
Compania Cathay Pacific din Hong Kong s-a confruntat cu întârzieri în recondiționarea noilor scaune de la clasa business cu uși glisante, dar săptămâna aceasta a prezentat noua cabină, care include o galerie de artă la bord.
Va dura până în jurul anului 2027 până când va finaliza instalarea noii cabine pe 30 de aeronave din flota existentă de Boeing 777. Între timp, noua clasă întâi a companiei aeriene este programată să fie introdusă pe recentul model Boeing 777X, care este întârziat deja foarte mult. Acestea nu vor apărea până în 2026.
Lavinia Lau, Chief Customer and Commercial Officer al Cathay, a declarat că a existat o „ușoară întârziere” în introducerea noii cabine business class.
„Primele aeronave sunt ușor întârziate, dar vom încerca să recuperăm întârzierile față de restul programului nostru”, a spus ea. „Problemele și provocările lanțului de aprovizionare – acesta este un fapt cunoscut.
Și ne confruntăm cu ele la fel de mult ca orice altă companie aeriană.”
Companiile din Orientul Mijlociu au fost supuse unei presiuni deosebite pentru a îmbunătăți experiența pasagerilor, a declarat Rob Burgess, editor al site-ului Head for Points pentru cei care zboară frecvent. Companiile aeriene trebuie să convingă pasagerii să facă o călătorie indirectă cu o escală în Golf.
„Este vorba de a bifa fiecare element, de la scaun la mâncare și băutură și divertisment”, a spus Burgess. „Fiecare client va prioritiza aceste elemente în mod diferit iar ceea ce vrei este să te asiguri că ești în top cu oricare aspect de care îi pasă cel mai mult clientul.”
Cheltuielile pentru îmbunătățiri vin în contextul în care companiile aeriene înregistrează profituri mari. Asociația Internațională de Transport Aerian prevede că industria globală va înregistra profituri nete de 30,5 miliarde de dolari în 2024, cu o marjă de profit net de 3,1%.
De asemenea, turiștii care cheltuie mult au înlocuit mulți oameni de afaceri în partea din față a avionului, ca urmare a scăderilor la călătoriile în scop de business. Acești călători de agrement se așteaptă de obicei la o experiență mai bogată atunci când zboară, în comparație cu clienții corporativi, care apreciază intimitatea și somnul.
Clark a declarat că pasagerii devin din ce în ce mai exigenți.
În timp ce numeroase companii aeriene își iau adio de la clasa întâi, unele – în special în Europa – investesc mai mult ca niciodată în cabinele de lux. Cu toate acestea, există șanse ca această opțiune să dispară la nivel mondial, scrie Euronews.
Foto: Alexaretouch | Dreamstime.com