Decathlon vrea să producă peste 1,5 milioane de biciclete anual în România. Compania va crea un sistem circular de producție, reparație și reciclare

Decathlon biciclete

Retailerul sportiv Decathlon anunță că fabrica partenerului Sport Mechanical Workshop va concentra toată activitatea de producție de biciclete a Decathlon în România, cu o investiție care depășește 30 de milioane de euro, având în plan producția a peste 1.5 milioane de biciclete anual, pentru România și Europa.

În prezent, activitatea fabricii presupune asamblarea finală a bicicletelor, din componente și materii prime importate în principal din diverse părți ale lumii.

Inițiativa vine în contextul în care compania anunță lansarea programului unic în industria ciclismului „RO Bike Valley”, o mișcare a României către economia circulară, mobilitate, comunități active și stil de viață sănătos. Aceasta este construită pe patru piloni centrali: producție, dezvoltare, acces și comunitate, pentru a crește economia locală, mobilitatea, comunități active și a promova un stil de viață sănătos.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

RO Bike Valley își are sediul la Timișoara, în una dintre cele mai extinse unități de producție de biciclete din Europa, care urmează să fie lansată în toamna 2021.

În viziunea economiei circulare, RO Bike Valley își propune să crească producția locală pe întregul ciclu de viață al bicicletei: de la producția locală de componente și materii prime, la dezvoltarea produselor și serviciilor conexe de utilizare, prelungire a duratei de viață, reparație și reciclare a bicicletelor. O serie de inițiative vor fi implementate sau extinse direct de către Decathlon – de exemplu, serviciul de reparații sau buyback, Trocathlon, însă RO Bike Valley își propune să atragă parteneri și antreprenori alături de care să dezvolte lanțul economic local.

Primele inițiative: un parteneriat strategic cu Fundația Comunitară Timișoara, sponsorizarea evenimentelor de ciclism, un program de donații de biciclete și primul program de antreprenoriat în turism și sport.

 „RO Bike Valley înseamnă tot ecosistemul bicicletei, de la construcție și asamblare componente individuale în una dintre cele mai ambițioase unități de producție de biciclete din Europa, până la implicare civică, inspirație antreprenorială și business sustenabil. Invităm autoritățile locale și naționale, antreprenorii, reprezentanții societății civile și alți inițiatori să ni se alăture pentru a putea transforma comunitățile din România prin economie circulară și biciclete”, menționează Raul Buzgar, Production Country Leader Decathlon România.

În materie de dezvoltare, RO Bike Valley va lansa, la Reșița, primul program de antreprenoriat dedicat turismului sportiv. Programul este dezvoltat alături de Primăria Municipiului Reșița și se adresează exclusiv locuitorilor din zonă, care vor putea câștiga, în urma programului, grant-uri pentru a-și lansa sau extinde ideea de afaceri, precum și posibilitatea de a intra în colaborare cu RO Bike Valley și partenerii din comunitate. Programul va fi lansat în următoarele trei luni.

Retailerul de articole sportive Decathlon deține în momentul de față 28 de magazine la nivel național, la care se adaugă și platforma online, fiind prezent pe piața de retail sportiv din România încă din 2009, cu aproximativ 1.500 de colaboratori în 2021.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: