„Degradare avansată” la viaductul Aciliu, pe Autostrada A1 Sibiu – Deva / Cel mai înalt viaduct din România intră în reparații: Expertiza CNAIR arată probleme majore după doar 9 ani de la inaugurarea electorală regizată de PSD din 2014 / „Fisuri și desprinderi ale betonului până la armătură la pilele viaductului. Noi fisuri de la cutremure”

Autostrada A 1 Sibiu Deva expertiză Aciliu CNAIR

Viaductul de la Aciliu, cel mai înalt viaduct din România, prezintă degradări semnificative și are nevoie de reparații după doar 9 ani de la deschiderea circulației, inaugurarea „electorală” înainte de alegerile din noiembrie 2014. Viaductul de la Aciliu pe lotul 3 al Autostrăzii A1 Sibiu – Orăștie are o lungime de 1.010 metri și este construit la peste 70 de metri (înălțimea pilelor). Lotul 3 care include și acest viaduct a fost inaugurat de fostul premier Victor Ponta (candidat la prezidențiale) cu doar câteva zile înainte de turul II, iar la puțin timp de la inaugurarea electorală, secțiunea de 22 km Săliște – Cunța a fost închisă cu demolarea și reconstruirea unui segment de aproximativ 300 metri. CNAIR a reziliat Contractul cu Salini Impregilo în 2016. Pentru reparațiile viaductului, CNAIR a scos la licitație un contract pentru avizarea reparațiilor: „Elaborare Documentatie de Avizare a Lucrarilor de Interventii pentru “Viaduct Aciliu, km 62+475 – km 63+485, situat pe Autostrada Orastie – Sibiu, LOT 3””.

Expertiza tehnică pentru viaductul Aciliu arată degradări, fisuri și lucrări nefinalizate

Expertiza tehnică a viaductului de la Aciliu arată degradări, fisuri și lucrări nefinalizate, deși viaductul a fost dat în trafic în noiembrie 2014. Expertiza tehnică pe care a consultat-o Economedia arată:

Probleme la suprastructură:

– degradări ale grinzii de parapet sub formă de fisuri transversale și longitudinale

– fisuri și microfisuri transversale și longitudinale ale dalelor prefabricate

Probleme la Infrastructură:

– crăpături verticale pe riglele masive ale pilelor

– fisurile și crăpăturile existente de la cuzineți sunt active, martorii folosiți fiind distruși

– Pila 11 Calea 2, în zona cuzineților prezintă crăpături și desprinderi ale betonului până la nivelul armăturilor

Expertiza tehnică a CNAIR (captură):

Concluzia expertizei:

1. Viaductul se află într-o stare avansată de degradare, cu o evoluție negativă la toate paleierele proiectului

2.Viteza de degradare a rămas constantă în ultimii 3 ani

3. Soluțiile tehnice de remediere propuse în 2022 fie nu au fost cele adecvate, fie nu au fost aplicate corespunzător

4. Dublarea numărului de fisuri cât și extinderea celor vechi

5. Noi degradări ca urmare a cutremurelor din februarie 2023.

Sursa Foto : Captură Google

Comentarii

  1. Tot ce poarta amprenta PSD, e sortit eşecului! Aceasta grupare mafiotā, care funcționează sub forma unui partid politic, duce România la dezastru, in mod continuu din 1989 incoace, de când deține puterea, fie că a avut diverse nume, ca FSN, PDSR, PSD sau cum se va fi numit! Cine nu înțele asta şi votează PSD, e vinovat in egala masura, de acest dezastru continuu!

    • Ai auzit de citu mitu a împrumutat Romania cu 30 de miliarde si nu sunt de gasit macar aia au furat dar au si facut ceva nu îi laud dar nici sa vad hoti numai pe uni

  2. România lucrului bine facut!
    Peste câțiva ani cand se va putea merge snur de la Sibiu la Nadlac se intra in reparatii capitale !
    Unde mai pui ca de la Ploiesti la Sibiu nu va fi autostradă!
    Poate dupa 2040 daca mai e Grindeanu la Transporturi!🤣🤣🤣

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *