Principalele trei motive pentru care firmele apelează la The European Digital Innovation Hub in Transilvania (TEDIHT) sunt lipsa unui limbaj comun cu furnizorii de tehnologie, dificultatea accesării finanțărilor și dorința de a rămâne competitive în viitor, a declarat pentru Economedia Bianca Muntean, coordonatoarea și cofondatoarea TEDIHT.

Reprezentanta hubului de inovare a descris mai pe larg aceste probleme, precum și serviciile gratuite pe care le oferă pentru rezolvarea acestora.

Lipsa unui limbaj comun cu furnizorii de tehnologie

„Multe companii își dau seama că trebuie să adopte soluții digitale, dar nu știu exact de ce și ce anume le este necesar. Se bazează pe recomandări ocazionale sau pe informații incomplete și ajung să colaboreze cu furnizori de tehnologie fără o imagine clară asupra pieței. Mai mult, lipsa unui vocabular tehnic adecvat face dificilă compararea ofertelor sau înțelegerea beneficiilor reale ale unei soluții digitale”, a explicat Muntean.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

TEDIHT vine în sprijinul acestora prin diagnoza maturității digitale, pentru a identifica punctele forte și nevoile reale ale companiei, prin educație și democratizarea tehnologiei, astfel încât angajații să înțeleagă și să utilizeze eficient noile instrumente, și prin planuri strategice personalizate, care traduc tehnologia într-un limbaj accesibil și oferă pași concreți pentru integrarea acesteia în afacere.

Dificultatea accesării finanțărilor

„Accesarea finanțărilor publice sau private este o provocare în sine. Multe firme știu că există oportunități, dar fie nu știu unde să caute, fie nu înțeleg criteriile și cerințele de aplicare. De multe ori, chiar dacă identifică o sursă de finanțare, nu reușesc să formuleze o aplicație convingătoare”, a declarat coordonatoarea TEDIHT pentru Economedia.

Pe lângă identificarea surselor de finanțare, prin TEDIHT companiile beneficiază de consultanță în scrierea aplicațiilor, pentru a crește șansele de succes, și de ghidaj în utilizarea fondurilor, asigurându-se că investiția în tehnologie este sustenabilă și eficientă.

Doresc să rămână competitive și în viitor: să fie „future-proof”

„Firmele care vor să rămână competitive înțeleg că trebuie să adopte tehnologii moderne, de la facturi electronice și CRM-uri, până la imprimare 3D, digital twin sau AI pentru asistența clienților. Totuși, implementarea acestora nu este simplă – de la selecția soluțiilor potrivite până la integrarea lor în activitatea zilnică”, mai spune Muntean.

La acest capitol, The European Digital Innovation Hub in Transilvania ajută prin acces la testarea soluțiilor tehnologice, astfel încât firmele să ia decizii informate, prin cursuri și formare pentru angajați, ca să învețe să folosească noile tehnologii, și prin consultanță în adoptarea tehnologiilor avansate, pentru o integrare eficientă și sustenabilă.

Alte provocări pentru organizațiile locale

O altă provocare a organizațiilor care apelează la TEDIHT este accesul limitat la rețele de parteneri și clienți, cauzat de lipsa unei rețele de parteneri strategici, dificultatea de a-și poziționa produsele pe piață și necesitatea unei validări externe a ideilor și produselor. „Firmele aflate în proces de inovare și digitalizare nu au nevoie doar de tehnologie și finanțare, ci și de vizibilitate și conexiuni relevante”, mai spune reprezentanta TEDIHT.

Totodată, firmele se mai confruntă cu lipsa unui plan concret pentru integrarea tehnologiei, din cauza absenței unei strategii sau a rezistenței angajaților la schimbare. „Chiar și atunci când o companie identifică soluția digitală potrivită, implementarea ei poate fi dificilă”, a mai spus Muntean.