Directorul CNAIR recunoaște că inaugurarea podului peste Dunăre de la Brăila ar putea fi amânată pentru anul viitor. Pistol: Astaldi a cerut prelungirea contractului până în 2025, dar nu am acceptat

Pod Brăila Radu Aramă

Inaugurarea podului suspendat de la Brăila ar putea fi amânată pentru anul viitor, deși constructorul Astaldi a promis finalizarea podului peste Dunăre și parțial a drumurilor de legătură în decembrie, a recunoscut marți directorul general al Companiei de Drumuri, Cristian Pistol.

Cu două luni înainte de intrarea în iarnă, podul nu poate fi deschis fără a avea și drumurile de legătură, aproximativ 10 kilometri din totalul de 23 de kilometri din contract.

Totodată, Pistol a confirmat informația privind cererea antreprenorului general de a finaliza toate obiectele contractului (Podul suspendat și drumurile de legătură) în 2025. Pentru evaluarea situației din șantier șeful CNAIR a trimis un consilier personal care să prezinte dacă inaugurarea se amână sau nu.

„Antreprenorul (WeBuild fost Astaldi) a declarat că podul va fi utilizabil și că va fi dat în circulație, din punctul meu de vedere, și discutând cu inginerul cu supervizorul lucrării aceștia nu sunt la fel de optimiști, în acest sens am trimis și un consilier personal acolo pentru a evalua în mod corect posibilitatea de a deschide circulația la sfârșitul anului. Astaldi a primit un certificat negativ și ar mai primi încă unul. Și premierul a spus că podul este în întârziere și eu îl susțin, pentru că este în întârziere. Văzând lucrările eu așa consider, că nu poate fi deschis, dar fără un raport al inginerului, totuși nu e o părere obiectivă, trebuie să așteptăm evaluarea. Astaldi și-a asumat că la sfârșitul anului termină Podul și o parte a drumurilor de legătură astfel încât și nu rămână un pod muzeu”, a transmis Pistol.

Potrivit actualizării CNAIR, stadiul fizic de execuție doar pentru Pod este de 76%.

Contractul pentru Podul suspendat de la Brăila, cea mai complexă lucrare de infrastructură rutieră din ultimii 30 de ani, a fost semnat în ianuarie 2018 pentru 433 milioane euro, iar constructorul a intrat în teren la sfârşitul anului 2018. Antreprenor general este asocierea italo-niponă Astaldi – IHI Infrastructure, care a câştigat licitația de aproape o jumătate de miliard de euro.

Lucrările pentru podul cu o lungime de 2 kilometri au început efectiv în primăvara anului 2019. Investiția presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul județului Tulcea. Deasupra Dunării este podul suspendat, în lungime 1,9 kilometri. Podul are trei deschideri: o deschidere principală (1120 m) și două deschideri laterale de 489,6 m pe malul Brăila și de 364,6 m pe malul Tulcea.

De o parte și de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens și va lega județul Brăila de județul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. În rest, vor fi realizate intersecții giratorii, 33 de poduri, podețe, pasaje și o stație de taxare.

Sursa Radu Aramă

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.