Primăria Capitalei va amenaja o bandă unică pentru autobuze pe bulevardul Iuliu Maniu de la Lujerului până la APACA în sectorul 6 și de la Piața Muncii până la Unirii în sectorul 3, a anunțat directorul general al Societății de Transport București, Daniel Istrate. Directorul STB a precizat pentru Gândul.ro că așteaptă și proiectul Ministerului de Interne (n.r proiect de lege depus și Ordonanță a Guvernului) pentru modificarea Codului Rutier astfel încât șoferii care circulă pe banda dedicată transportului în comun să fie amendați pe baza înregistrăzilor de pe camerele montate pe autobuzele STB. Delimitarea liniilor de tramvai (ampriza) cu garduri metalice de traficul rutier, proiect început în mandatul Gabrielei Firea și amenajarea culoarelor dedicate autobuzelor STB sunt măsuri simple de pus în practică și foarte eficiente ca rezultate.
În decembrie 2023, la introducerea în circulație a autobuzelor electrice BMC, Primăria Capitalei a inaugurat și benzile speciale pentru autobuze pe relația Piața presei Libere-Arcul de Triumf (bulev. Regele Mihai I) și Băneasa-Aviatorilor -Piața Charles de Gaulle. De asemenea, autobuzele care fac legătura între cartierul Greenfield și zona de nord au traseu prelungit până la Piața Victoriei la metrou.
Pe bulevardul Iuliu Maniu, una dintre cele mai aglomerate artere din București (intrarea dinspre A 1 București-Pitești), PMB a amenajat o bandă dedicată STB pe sensul spre Cotroceni (intersecția APACA Iuliu Maniu-Doina Cornea), dar conducătorii auto folosesc banda pentru a ajunge mai repede la semafor : ,,După banda din partea de nord (n.r bulev. Regele Mihai I – Kiseleff și Aviatorilor) ne mutăm în partea de sud și de vest. Pentru Centru venim dinspre Piața Muncii către Unirii, avem proiect și pentru Splai (Splaiul Independenței) și în Militari. pe Iuliu Maniu s-a încercat…a fost o bandă unică…nu știu cât este respectată. Noi o să încercăm să o ducem de la Lujerului până la APACA pe partea dreaptă să vedem cum circulă. În cartierele unde nu putem să facem vom încerca să introducem sensuri unice în Comisia de Circulație. În București autobuzele au întârzieri foarte mari, șoferii parchează…Acum este în studiu la MAI un proiect de lege. Noi avem camere pe autobuzele STB, iar ceea ce filmăm noi vom trimite Poliției, parcări și circulație pe banda specială. Instant trimitem imaginile Poliției. Acum nu este reglementat ” – Daniel Istrate.
Bucureștiul va avea la sfârșitul anului până la 50 de kilometri de bandă unică dedicată autobuzelor STB, dublu față de cei 22 de kilometri amenajați în prezent, promite viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu. În 2024 va fi amenajată banda specială și pe Splaiul Independenței, o arteră cu o lungime considerabilă din București, a anunțat miercuri, 24 ianuarie 2024, viceprimarul Bujduveanu care răspunde de transportul public.
,,Cetățenii au ales să folosească transportul în comun pentru că este accesibil, mult mai rapid decât era în trecut și este modern în primul rând. Creșterea (n.r numărului de călători) o vom vedea la sfârșitul anului, îmi doresc să fie cât mai mulți. Sperăm într-o manieră optimistă, luând în considerare și Splaiul Independenței care este o arteră destul de lungă să ajungem la cei 50 de kilometri pe care ni i-am propus la începutul mandatului” a transmis oficialul PMB cu ocazia ,,Zilei Porților deschise la STB”.