Disney majorează prețurile de streaming în SUA și plănuiește o creștere lunară de 3 lire sterline în Marea Britanie

disney com Foto: Disney.co.uk

Disney majorează prețurile la serviciile sale de streaming și extinde o versiune care conține reclame pe piețe precum Marea Britanie, scrie The Guardian.

Costul lunar al serviciului Disney+ fără reclame din SUA va crește cu 3 dolari, ajungând la aproape 14 dolari, iar costul serviciului Hulu fără reclame va crește cu 20%, ajungând la 18 dolari.

În Marea Britanie, abonamentul de bază fără reclame, care costă 7,99 lire sterline pe lună, va crește la 10,99 lire sterline pe lună de la 1 noiembrie, devenind un pachet „premium”, deși abonații vor avea opțiunea de a trece la o versiune mai ieftină. De asemenea, compania va lansa o versiune cu reclame care va costa 4,99 lire sterline pe lună. Hulu nu este disponibil în Marea Britanie.

Directorul general al Disney, Bob Iger, a promis miercuri că va face profitabile produsele de streaming ale conglomeratului media și de divertisment, anunțând modificările de preț și o acțiune împotriva schimbului de parole. Mișcarea face ecoul unei tactici similare a Netflix, cel mai mare jucător de pe piață, care a reacționat, de asemenea, la încetinirea creșterii cu un nivel de publicitate și cu modificări ale regulilor privind parolele.

Disney a raportat miercuri pierderi mai reduse pe platforma sa de streaming Disney+ în rezultatele celui de-al treilea trimestru. Disney+, ale cărei succese includ serialul The Mandalorian din Star Wars și drama cu bucătari The Bear, are în prezent 146 de milioane de abonați la nivel mondial, față de 238 de milioane la Netflix.

Numărul total de abonați pentru Disney+ a reprezentat o scădere de 7% față de trimestrul precedent, din cauza faptului că unitatea sa din India a pierdut drepturile pentru competiția de cricket Indian Premier League.

Disney se află în plin proces de “reorganizare strategică″, cu scopul de a economisi 5,5 miliarde de dolari la nivelul întregii companii. Divizia care conține operațiunile de streaming a raportat o pierdere mai mică, de 500 de milioane de dolari, dar a recunoscut că costurile de producție au crescut în continuare.

Disney a raportat o creștere de 4% a veniturilor globale pentru trimestrul respectiv, dar a trecut la o pierdere netă de 460 de milioane de dolari, de la un profit de 1,4 miliarde de dolari în anul precedent.

În timp ce compania a raportat pierderi mai mici pentru Disney+ în acest trimestru, serviciul a pierdut abonați interni în SUA și Canada pentru al doilea trimestru consecutiv.

Iger a declarat că majorările de preț au fost menite să orienteze consumatorii către versiuni mai ieftine ale acestor servicii, cu suport publicitar, ale căror prețuri de abonament nu se modifică – la 7,99 dolari pe lună în SUA. Piața de publicitate pentru streaming „se redresează”, a spus el, precizând că aceasta este mai sănătoasă decât reclamele TV tradiționale. „În mod evident, încercăm, prin strategia noastră de prețuri, să migrăm mai multe abonamente către nivelul susținut de publicitate”.

Iger nu a oferit detalii despre măsurile drastice luate de Disney împotriva partajării parolelor, dincolo de faptul că a spus că societatea ar putea obține unele beneficii în 2024, deși a adăugat că este posibil ca activitatea „să nu fie finalizată” în acel an și că Disney nu poate prezice câți dintre cei care partajează parole vor trece la abonamente plătite.

Unii analiști și-au exprimat îndoiala cu privire la faptul că majorarea prețurilor și reprimarea parolelor ar putea face prea mult pentru a readuce Disney la o creștere sustenabilă.

Paul Verna, analist la Insider Intelligence, a declarat că este puțin probabil ca mișcările companiei să calmeze investitorii „nerăbdători să obțină claritate în ceea ce privește strategia companiei pentru serviciile sale de streaming și rețelele TV”.

În timp ce o reducere a pierderilor Disney în domeniul streaming-ului a fost încurajatoare, a susținut el, îmbunătățirile se datorează mai mult reducerii dramatice a costurilor decât creșterii organice, sugerând că Iger încă nu are un plan pentru a pune Disney pe o bază solidă.

Disney deține, de asemenea, o afacere cu parcuri tematice, rețelele de difuzare ABC și ESPN și o unitate substanțială de la Hollywood, care include studiourile Disney și 20th Century.

Foto: Disney.co.uk

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *