Divizia internaţională a gigantului chinez de comerţ electronic Alibaba a lansat miercuri o versiune actualizată a instrumentului său de traducere bazat pe inteligenţă artificială, care, spune aceasta, este mai bună decât produsele oferite de Google, DeepL şi ChatGPT, relatează CNBC, potrivit News.ro.
Afirmaţia se bazează pe o evaluare a noului model al Alibaba International, Marco MT, prin cadrul de referinţă pentru traduceri Flores, a spus compania chineză.
Unitatea internaţională în creştere rapidă a Alibaba a lansat produsul de traducere AI ca o actualizare a celui dezvăluit în urmă cu aproximativ un an, despre care se spune că are deja 500.000 de utilizatori comercianţi.
Vânzătorii cu sediul într-o ţară pot folosi instrumentul de traducere pentru a crea pagini de produse în limba pieţei ţintă.
Noua versiune se bazează doar pe modele lingvistice mari, permiţându-i să ia in calcul indicii contextuale precum cultura sau termenii specifici industriei, a declarat Kaifu Zhang, vicepreşedinte al Alibaba International Digital Commerce Group şi şeful iniţiativei de inteligenţă artificială a afacerii, pentru CNBC.
„Ideea este că vrem ca acest instrument de inteligenţă artificială să ajute rezultatul final al comercianţilor, pentru că dacă comercianţii se descurcă bine, platforma se va descurca bine”, a spus el.
Modelele mari de limbaj alimentează aplicaţii de inteligenţă artificială, cum ar fi ChatGPT al OpenAI, care poate traduce şi text.
Modelele, instruite pe cantităţi masive de date, pot genera răspunsuri umane la solicitările utilizatorilor.
Instrumentul de traducere al Alibaba se bazează pe propriul model numit Qwen. Produsul acceptă 15 limbi: arabă, chineză, olandeză, engleză, franceză, germană, italiană, japoneză, coreeană, poloneză, portugheză, rusă, spaniolă, turcă şi ucraineană.
Zhang a spus că se aşteaptă la „o cerere substanţială” pentru instrument din Europa şi America. De asemenea, se aşteaptă ca pieţele emergente să fie un domeniu semnificativ de utilizare.
Când utilizatorii Alibaba.com – un site prin care furnizorii pot vinde către firme – sunt clasificaţi în funcţie de ţară, ţările în curs de dezvoltare reprezintă aproximativ jumătate din primii 20 de utilizatori activi de instrumente AI, a spus Zhang.
Companiile chineze au căutat din ce în ce mai mult oportunităţi de creştere în străinătate, în special comercianţii electronici.
PDD Holdings Temu, vânzătorul de modă rapidă Shein şi TikTok, a ByteDance, se numără printre cei recent intraţi pe piaţa globală.
Mulţi comercianţi din China vând şi pe Amazon.com.
Afacerile internaţionale ale Alibaba includ platforme precum AliExpress şi Lazada, care vizează în principal Asia de Sud-Est.
Unitatea internaţională a raportat o creştere a vânzărilor de 32%, la 4,03 miliarde de dolari, în trimestrul încheiat în iunie, faţă de un an în urmă. Aceasta este în contrast cu o scădere de 1% în termeni anuali a vânzărilor, la 15,6 miliarde de dolari, pentru principala afacere de comerţ electronic Taobao şi Tmall a Alibaba, care s-a concentrat pe China.
Aplicaţia Taobao este, de asemenea, populară printre consumatorii din Singapore. În septembrie, aplicaţia a lansat o versiune în limba engleză bazată pe inteligenţă artificială pentru utilizatorii din ţară.
Analiştii Nomura se aşteaptă ca creşterea anuală a veniturilor internaţionale ale Alibaba să fi încetinit uşor, până la 29% în trimestrul încheiat în septembrie, în timp ce pierderile din exploatare s-au redus, potrivit unui raport din 10 octombrie. Alibaba încă nu a anunţat când va publica veniturile trimestriale.