Patru persoane şi-au pierdut viaţa, iar alte două au fost rănite grav, ieri, într-un accident pe DN 2 între Bucureşti şi Urziceni, acesta fiind primul accident mortal produs din 2019 şi până acum, de la realizarea sistemului pilot de circulaţie reversibilă 2+1 între Sineşti şi Moviliţa, pe aproximativ 10 km în judeţul Ialomiţa.
O primă reacţie după acest accident a venit de la Asociaţia Pro Infrastructură care a cerut Companiei de Drumuri să continue proiectul de sistematizare a circulaţiei (2+1) de la Bucureşti până la Iaşi şi să monteze separator de sens.
Asociaţia susţine că prin montarea separatorului metalic (glisieră) sau pe cablu nu se mai pot produce coliziuni frontale, iar siguranţa este ca pe o autostradă. „Așa cum am făcut în nenumărate rânduri, solicităm CNAIR să instaleze de urgență parapet îngust separator de sens pe porțiunile 2+1 din țară, nefiind necesară intrarea pe contrasens pentru depășire. Includem mai jos două exemple de astfel de parapete, unul din Suedia, țară cu siguranță rutieră de top care are peste 2000 km de 2+1 alternativ, și un sistem cu cabluri elastice care deja își face treaba la Afumați. Solicităm încă o dată oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere elaborarea de urgență a unui normativ 2+1 alternativ și generalizarea acestui sistem pe toată distanța Afumați-Iași”, a transmis API. Practic, se solicită CNAIR să implementeze sistemul alternativ nu doar pe DN 2 ci şi pe DN 28 Săbăoani – Târgu Frumos – Iaşi.
Pe DN 2, principala şosea care asigură legătura Capitalei cu judeţele din Moldova şi cel mai periculos drum din ţară, sunt peste 500 de cruci, potrivit Libertatea, mai mult decât toate bornele kilometrice. Sunt trei tipuri de sistematizare rutieră: acostament lărgit, folosit ca bandă de circulaţie, sistemul pilot 2+1 alternativ şi două benzi clasice 2X2, iar valorile de circulaţie sunt la nivel de autostradă, printre cele mai aglomerate tronsoane fiind zona Mărăcineni în judeţul Buzău, tranzitată de zeci de mii de vehicule, potrivit ultimului recensământ rutier.
Reabilitarea DN 2 – E 85 s-a făcut în anii ’90 printr-un proiect finanţat cu fonduri europene, iar atunci s-a lărgit platforma drumului, dar carosabilul a rămas tot cu o singură bandă pentru fiecare sens.
Autostrada spre Moldova A 7 (Ploieşti – Bacău – Paşcani) este cel mai important proiect de infrastrctură rutieră propus la finanţare prin PNRR. În licitaţie pentru construire este lansat doar primul tronson: Ploieşti – Buzău, 63 km.