DN 2 – „Drumul Crucilor”: Compania de Drumuri să continue sistemul pilot 2+1 până la Iaşi şi să monteze separatoare de sens – Asociaţia Pro Infrastructură

API DN 2 2+1

Patru persoane şi-au pierdut viaţa, iar alte două au fost rănite grav, ieri, într-un accident pe DN 2 între Bucureşti şi Urziceni, acesta fiind primul accident mortal produs din 2019 şi până acum, de la realizarea sistemului pilot de circulaţie reversibilă 2+1 între Sineşti şi Moviliţa, pe aproximativ 10 km în judeţul Ialomiţa.

O primă reacţie după acest accident a venit de la Asociaţia Pro Infrastructură care a cerut Companiei de Drumuri să continue proiectul de sistematizare a circulaţiei (2+1) de la Bucureşti până la Iaşi şi să monteze separator de sens.

Asociaţia susţine că prin montarea separatorului metalic (glisieră) sau pe cablu nu se mai pot produce coliziuni frontale, iar siguranţa este ca pe o autostradă. „Așa cum am făcut în nenumărate rânduri, solicităm CNAIR să instaleze de urgență parapet îngust separator de sens pe porțiunile 2+1 din țară, nefiind necesară intrarea pe contrasens pentru depășire. Includem mai jos două exemple de astfel de parapete, unul din Suedia, țară cu siguranță rutieră de top care are peste 2000 km de 2+1 alternativ, și un sistem cu cabluri elastice care deja își face treaba la Afumați. Solicităm încă o dată oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere elaborarea de urgență a unui normativ 2+1 alternativ și generalizarea acestui sistem pe toată distanța Afumați-Iași”, a transmis API. Practic, se solicită CNAIR să implementeze sistemul alternativ nu doar pe DN 2 ci şi pe DN 28 Săbăoani – Târgu Frumos – Iaşi.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
DN 2 Asociaţia Pro Infrastructură

Pe DN 2, principala şosea care asigură legătura Capitalei cu judeţele din Moldova şi cel mai periculos drum din ţară, sunt peste 500 de cruci, potrivit Libertatea, mai mult decât toate bornele kilometrice. Sunt trei tipuri de sistematizare rutieră: acostament lărgit, folosit ca bandă de circulaţie, sistemul pilot 2+1 alternativ şi două benzi clasice 2X2, iar valorile de circulaţie sunt la nivel de autostradă, printre cele mai aglomerate tronsoane fiind zona Mărăcineni în judeţul Buzău, tranzitată de zeci de mii de vehicule, potrivit ultimului recensământ rutier.

Reabilitarea DN 2 – E 85 s-a făcut în anii ’90 printr-un proiect finanţat cu fonduri europene, iar atunci s-a lărgit platforma drumului, dar carosabilul a rămas tot cu o singură bandă pentru fiecare sens.

Autostrada spre Moldova A 7 (Ploieşti – Bacău – Paşcani) este cel mai important proiect de infrastrctură rutieră propus la finanţare prin PNRR. În licitaţie pentru construire este lansat doar primul tronson: Ploieşti – Buzău, 63 km.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: