Drulă spune că ministrul Grindeanu a abandonat proiectele de infrastructură din Oltenia. Mandatul actualului ministru, definit drept ,,faliment”/Primul lot al Drumului Expres Craiova-Pitești rămâne blocat

My project Cătălin Drulă și Sorin Grindeanu/ Sursa foto: Facebook/ Inquam Photos

Proiectele de infrastructură de transport lansate în 2021 în cadrul ,,Pachetului Oltenia” sunt întârziate, blocate sau anulate, susține fostul ministru Cătălin Drulă care îl acuză pe actualul șef de la ,,Transporturi” că ar fi abandonat investițiile din regiunea Olteniei. În mandatul din 2021, Drulă a lansat așa numitul ,,Pachet Oltenia” o serie de proiecte rutiere și feroviare pentru a recupera decalajele de dezvoltare (Oltenia nu are niciun kilometru de autostradă și doar anul acesta s-au deschis primii 40 de kilometri de Drum Expres). Este vorba despre proiectarea la cheie a Drumului de mare viteză/Autostrada Craiova-Lugoj, legătura uzinei Ford la Drumul Expres sau reparații rapide și proiectare pentru reabilitare pe secțiuni ale Magistralei M 100 (900) București-Craiova-Timișoara, una dintre cele mai neîntreținute și degradate din țară.

Ratarea termenului pentru deschiderea primului lot al Drumului Expres și blocajul de pe șantier reprezintă primul eșec pentru infrastructura mare, situație prezentată chiar de premierul Ciucă (senator de Dolj), iar amânarea inaugurării Podului peste Dunăre de la Brăila este un nou rateu în mandatul ministrului Grindeanu.

Cătălin Drulă, a prezentat, joi, în cadrul unei conferințe de presă la Craiova, regresul proiectelor din cadrul „Pachetului Oltenia”, lansat anul trecut în mandatul său la Ministerul Transporturilor, arătând cu date concrete cum dezinteresul și incompetența lui Sorin Grindeanu au dus la șantiere înghețate și proiecte anulate : Venim direct de pe șantier, de la Drumul Expres Craiova-Pitești, un proiect care îmi este foarte drag. Din păcate, putem spune astăzi că ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a abandonat Oltenia. M-aș fi așteptat cu doamna primar Vasilescu să-l tragă de mânecă pe colegul dumneaei ca să miște lucrurile în această zonă. Noi anul trecut la Ministerul Transporturilor am lansat Pachetul Oltenia de proiecte pe zona de rutier și de feroviar. Din păcate, astăzi, când ne uităm la stadiul acestor proiecte, este foarte departe de unde ar trebui să fie și, dacă ar fi să găsesc un singur cuvânt care să definească mandatul lui Grindeanu la Transporturi, acela ar fi «faliment». Explicația e simplă: lui Grindeanu și PSD-ului nu le pasă de oameni și de bugetul României”, a transmis Drulă.

Stadiul acestor proiecte este următorul:

1.         Drumul Expres Craiova – Pitești:

–           lucrurile pe lotul 1 (Craiova – Balș) sunt blocate, în ultimele 12 luni, acel șantier a progresat doar cu 5%;

–           pe tronsonul 2 (Balș – Slatina), liderul USR a lăsat anul trecut la 90% stadiu fizic, într-un final a fost inaugurat;

–           tronsonul 3 (Slatina – Colonești) ar trebui să se deschidă în 2023, însă jumătate (15 km) va fi muzeu cel puțin un an, deoarece între nodul Scornicești și limita cu lotul 4 (care se va deschide cel mai repede în 2024) nu există descărcare a traficului;

–           pe tronsonul 4 încă nu este rezolvată birocrația, nu sunt făcute exproprierile suplimentare.

2.         Drumul de mare viteză Craiova – Lugoj:

–           Cătălin Drulă a scos de la naftalină acest proiect după ce niciun politician nu a făcut nimic 30 de ani;

–           Grindeanu s-a încăpățânat să strice și acest proiect, a anulat ilegal licitația, fapt confirmat de CNSC, care a anulat anularea și a lansat o altă licitație pentru proiect și acum sunt două în paralel.

3.         Drumul Expres Craiova – Tg. Jiu

–           Un proiect foarte întârziat și aici, contractat în primăvara lui 2021, pentru proiectare la cheie, la ora asta studiul de fezabilitate trebuia să fie gata și proiectul tehnic predat în primăvara lui 2023, însă nu sunt gata studiile geotehnice de teren.

4.         Centura Craiova Sud:

–           Încă un proiect care progresează rușinos: lucrări incipiente, într-un ritm anemic, constructor demobilizat, nici 10% stadiu fizic, implicare zero din partea lui Grindeanu și a guvernanților

5.         Drumul de legătură de la Uzina Ford la Drumul Expres Craiova – Pitești:

–           Cătălin Drulă a scos anul trecut de la sertar și acest proiect, a lansat licitația de proiectare, a venit Grindeanu și a anulat-o. A relansat-o, dar a anulat-o din nou. Și a mai lansat-o o dată. A mai anulat-o și a treia oară.

6.         Calea ferată București – Craiova:

–           În mandatul lui Cătălin Drulă, în 2021, s-au realizat peste 35 de intervenții punctuale cu terți sau surse proprii CFR în valoare de peste 40 de milioane de lei, a prins în PNRR 120 de milioane de euro pe lucrări de tip „quick wins”, intervenții punctuale în zonele critice, înlocuire șină, traversă, piatră spartă, macaze, acolo unde există restricții de viteză. Din păcate, CFR nu a reușit nici până azi să contracteze aceste lucrări, ba mai mult, din 20 de loturi licitate, 14 au fost anulate.

7.         Calea ferată Craiova – Caransebeș:

–           Cătălin Drulă a lăsat la CFR un contract de proiectare în etapa finală, anul trecut în septembrie, cu ultimul aspect birocratic – acordul de mediu pe ultima sută de metri. A trecut un an și Sorin Grindeanu încă nu a reușit să lanseze licitația pentru lucrări.

 

 

Cătălin Drulă și Sorin Grindeanu/ Sursa foto: Facebook/ Inquam Photos

Comentarii

  1. Toate autostrăzile sunt cioturi.
    Autostrazi, cai ferate, poduri, metrou, – abandon.
    România prîn “Guvienul mieu” e in abandon.
    Simulantii din CNAIR si Minister se fac ca fac dar nu fac nimic.
    Rezultă contestații din cauza profesionalismului lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *