Lucrările pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești sunt oprite și nu se vor termina la sfârșitul anului, conform contractului, a transmis premierul Nicolae Ciucă, joi, în județul Olt, după o verificare alături de ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a primelor două loturi unde lucrează Tirrena Scavi (Italia) și firmele din grupul UMB.
Pe primul lot, Craiova – Robănești (17 km), antreprenorul din Italia are mare întârzieri și probleme financiare, stadiul fizic de execuție fiind de aproximativ 52%. Tirrena Scavi mai are alte două mari șantiere, Centura Timișoara Sud și modernizarea Centurii București Nord între DN 2 și A2, de asemenea proiecte mult întârziate. În schimb, pe lotul II, tronsonul 2 adică Centura Slatina (20 km), UMB finalizează lucrările pe 28 iulie, când comisia de recepție ar urma să aprobe deschiderea circulației.
„Desigur, am discutat și aspectele care țin de întârzierile la tronsonul I, Craiova – Balș. Lucrările sunt la un procent de 52%. Am discutat cu constructorul și în acest stadiu pornind de la finanțare și subcontractare și asigurarea forței de muncă nu pot să afirm că veștile sunt încurajatoare sunt probleme cu finanțare și abia în acel moment pot să reînceapă lucrările. Din grafic ne dăm seama că nu poate fi deschis la finele anului, așa cum este prevăzut în contract. Nu există scuză pentru absolut nimeni, trebuie să ducă lucrările la bun sfârșit. Nu există toleranță pentru nicio întârziere”, a transmis premierul Nicolae Ciucă.
La rândul său, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a explicat că antreprenorul Tirrena Scavi are deja un certificat intermediar negativ, iar contractul ar putea fi reziliat dacă se mai emit încă două astfel de certificate care arată lipsa de mobilizare. Loturile 3 și 4 (Valea Mare – Pitești) ale Drumului Expres Craiova – Pitești contractate tot cu UMB ar putea fi deschise la sfârșitul anului viitor, chiar înainte de termen.
Grindeanu a subliniat că nu vrea să se ajungă la rezilierea celor trei contracte cu Tirrena Scavi, dar nici nu se mai poate continua cu aceste întârzieri. „Eu vreau ca aceste contracte semnate să fie duse la bun sfârșit și asta înseamnă infrastructură terminată, dar nici nu puteam să asistăm pasivi la faptul că se încalcă periodic aceste contracte. Procedura va duce, într-un final la rezilierea contractelor, asta este legea”, a explicat Grindeanu.