Drum de Legătură între Autostrada A1 București – Pitești și DN 7 Titu: Guvernul aprobă indicatorii pentru șosea modernă la profil de 4 benzi

Drum rapid A 1-DN 7 Potlogi

Guvernul aprobă în ședința de miercuri, 28 februarie, indicatorii tehnico-economici pentru Drumul de Legătură dintre Autostrada A1 București – Pitești și DN 7 Titu, o șosea modernă cu o lungime de 14 kilometri și profil de 2X2 benzi. Drumul de legătură are un cost estimat de aproximativ 400 de milioane lei, dar valoarea scade după publicarea licitației pentru execuție în SEAP.

Drumul nou A1 – DN 7 trece prin Potlogi în județele Giurgiu și Dâmbovița și se suprapune, parțial, pe traseul unui Drum Județean 711 A prin Potlogi și Pitaru. Ministerul Transporturilor precizează că realizarea Drumului de Legătură A1 – DN 7 este proiect în MasterPlanul de Transport al României. De la Bâldana la Titu, pe aproximativ 20 de km, CNAIR derulează cu un constructor din Italia modernizarea și lărgirea carosabilului la 4 benzi.

„În prezent legătura între DN 7 și A1 se face pe DJ 711A care supratraversează Autostrada A1 în dreptul km 49+400. Tronsonul din drumul județean DJ 711A expertizat traversează localitățile Potlogi și Pitaru, având o lungime de cca 2,4 km. Drumul de legătură este amplasat pe teritoriul administrativ al localităților Titu, Odobești, Potlogi și Corbii Mari din judetul Dâmbovița, respectiv Vânătorii Mici din județul Giurgiu, între A1 (km 49+400) și DN 7 (km 47+500). Traseul de drum propus are o lungime de 14 km. După desprinderea din A1, pe primii doi kilometri drumul de legătură se suprapune cu DJ 711A, traversând râul Argeș. Părăsind traseul DJ711 A, drumul proiectat traversează drumul județean DJ 401A, care face legătura între localitățile Potlogi și Zidurile, iar apoi traversează drumul comunal DC 68, care face legătura între localitățile Pitaru și Odobești, pentru ca în final să intersecteze DN 7, în zona localității Titu. De la km 0+980 la km 1+640, traseul proiectat se desprinde din DJ 711A, iar de la km 2+740 părăsește drumul județean existent”, arată Proiectul de Hotărâre de Guvern.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Valoarea totală a investiției este de 483 milioane lei din care 416 milioane costul maxim al lucrărilor. Durata de execuție este de 24 luni. Studiul de fezabilitate a fost realizat de Irimat în perioada 2019-2023. Pentru pasajul peste A1 de la Corbii mari (jud. Giurgiu) sunt două scenarii.

„DJ 711A traversează autostrada București – Pitești la km 49+400, în comuna Corbii Mari, pe un pasaj cu 4 deschideri de (12+ 18+ 18+ 12) m și lungimea totală de 68,25 m. În cadrul expertizei tehnice s -au recomandat trei soluții:

– Soluția 1 – reparații la infrastructuri și la suprastructură;

– Soluția 2 – consolidare infrastructură și înlocuire suprastructură;

– Soluția 3 – pasaj nou (pentru lărgire). În cadrul studiului de fezabilitate au fost prevăzute următoarele scenarii conform expertizei tehnice:

Scenariul I – reparații la infrastructuri și la suprastructura pasajului existent și execuția unui pasaj nou cu 2 benzi de circulație, joantiv față de pasajul existent;

Scenariul II – consolidare infrastructură și înlocuire suprastructura pasajului existent și execuția unui pasaj nou cu 2 benzi de circulație, joantiv față de pasajul existent;

Traseu Drum de Legătură A1 – DN 7:

Traseul se desprinde din autostrada A1 la nodul rutier de la Corbii Mari (km 49+400 – A1), traseul drumului de legătură se suprapune cu drumul județean DJ 711A până la km 0+980. La km 1+640 revine pe traseul drumului județean, traversează râul Argeș la km 1+840, și se desprinde definitiv de drumul județean la km 2+740. Apoi drumul de legătură traversează DJ 401A la km 6+620, care face legătura între localitățile Potlogi și Zidurile, traversează drumul comunal DC 68 la km 10+520, care face legătura între localitățile Pitaru și Odobești, pentru ca în final să intersecteze DN 7, în zona localității Titu la km 14+003.

Lăţimea platformei este de 19 m, din care:

– partea carosabilă: 4×3,50 m = 14 m lăţime;

– banda mediană: 2 m lăţime;

– acostament 2×1,50 m (din care 2 x 0,75 m benzile de incadrare cu aceeași structură rutieră ca și carosabilul);

– spațiu pentru parapete 2×1 m = 2 m”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Putin creier pe la CNAIR si min Transporturilor. Nu trebuie sa fii un geniu sa vezi ca trebuia modernizat DJ701 prin Crovu … smh
    Dar probabil pe la Potlogi au apucat smekerii sa cumpere teren pt despagubiri, asta este! :))

  2. Parcă propunerea era de modernizare legătură A1 – Găiești – Târgoviște cu acces spre Valea Prahovei pentru a descongestia centurile Bucureștiului de traficul greu provenit din Sud-Estul țării. Până acum tirurile au distrus toate podurile de peste Argeș între Găiești și Pitești. Aceste tiruri nu mergeau la Titu!

  3. Pe unde trece drumul?
    Pe unde smecherii de partid au terenuri?
    Ce rost are un drum alambicat?😵😵

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.