Firma de proiectare din București HVID Consulting a câștigat licitația pentru proiectarea preliminară (studiu de fezabilitate) al Drumului Expres Pitești -Mioveni, potrivit anunțului Consiliului Județean Argeș, autoritatea locală care a preluat investiția de la CNAIR. HVID Consulting este o firmă de consultanță în domeniul lucrărilor la drumuri și poduri înființată în 2012 cu cifră de afaceri în 2022 de 5 milioane lei și 16 angajați, potrivit termene.ro
Contractul pentru studiul de fezabilitate poate fi semnat doar dacă firmele concurente Like Consulting și M Infra Design nu depun contestație. Licitația pentru proiectarea Drumului Expres Pitești – Mioveni a fost deblocată la începutul lunii decembrie 2023 după ce Consiliul Județean Argeș a acceptat în procedură un proiectant din Turcia (proiectantul Podului peste Bosfor), iar ofertantul M Infra Design din București și-a retras contestația despre care Economedia a scris aici.
Studiul de Fezabilitate pentru Drumul Expres A1 – Pitești – Mioveni costă 2,8 milioane lei, iar durata de realizare este de 12 luni. În caietul de sarcini, CJ Argeș notează că legătura A1 – Mioveni trebuie să se facă pe un drum modern, iar ca proiecte de viitor se numără un Drum Expres Brașov – Câmpulung (deși este în licitație modernizarea DN 73).
„Traseul actual principal ce realizează legătura între Centura Mioveni Sud (Mioveni) și Autostrada A 1 (Centura Pitești) este asigurat de DN 73. Acest Drum Național are câte o bandă de circulație pe sens și un trafic foarte ridicat, cu sectoare pe care este atinsă capacitatea de circulație. Proiectul asigură, de asemenea un traseu de bună calitate pentru vehiculele de transport mărfuri între centrul industrial Mioveni și Pitești. Analiza fluxurilor de trafic din Modelul Național de Transport arată că standardul potrivit pentru acest proiect este Drum Expres”, arată documentația pe care a consultat-o Economedia.
Studiul de Fezabilitate va fi plătit de la Bugetul CJ Argeș, iar investiția va fi realizată prin fonduri europene. Consiliul Județean notează eronat POIM 2021-2027, acesta fiind de fapt, Programul Transport (PT) 2021-2027. Comisia de evaluare a Consiliului Județean Argeș a considerat oferta proiectantului M Infra Design& Management drept inacceptabilă pe motiv că subcontractantul și terț susținător, proiectantul Inpro Muhendislik din Turcia nu îndeplinește condițiile de experiență similară, potrivit contestației pe care a consultat-o Economedia. În contestația depusă pe 14 noiembrie, proiectantul din România susține că firma din Turcia a realizat în subcontractare proiectul celui de-al treilea pod peste Bosfor, parte din proiectul „Autostrada Marmara de Nord”, prin urmare îndeplinește criteriul experiență similiară (detalii aici). M Infra Design a fost înființată în 2022 a avut o cifră de afaceri de 74.000 lei și a raportat un singur angajat.